ארגון הבריאות העולמי מזהיר: מיליארד בני אדם בסיכון לאובדן שמיעה

לציון יום השמיעה העולמי ביום חמישי, ארגון הבריאות העולמי (WHO) דחק במועדוני לילה ובברים לספק ללקוחות אטמי אוזניים וחדרים שקטים כדי להגן עליהם מפני נזקי שמיעה.

אזהרה חשובה לרגל יום השמיעה העולמי

לרגל יום השמיעה העולמי, שחל ב-3 במרץ בכל שנה, ואשר השנה נושא את הסיסמה "תשמור על השמיעה שלך, תהנה מזה לכל החיים", פרסמה סוכנות האו"ם תקנים בינלאומיים להאזנה בטוחה במקומות ובמהלך אירועים.

ההמלצות חלות על מקומות בילוי ואירועים שבהם מושמעת מוזיקה בקול רם.

הוא הזהיר כמיליארד אנשים בין הגילאים 12 עד 35 מהסיכון לאובדן שמיעתם עקב חשיפה "ממושכת ומוגזמת" למוזיקה רועשת.

לציון יום השמיעה העולמי היום, הוצאתי קווים מנחים גלובליים היכן ניתן לעודד "האזנה בטוחה", כולל "הגנת שמיעה אישית" ו"חדרים שקטים" למועדונים בו יוכלו לתת לאוזניהם לנוח.

הוא אומר שרמת הקול הממוצעת המקסימלית צריכה להיות מוגבלת ל-100 דציבלים ויש להקליט ולנטר את רמות הקול באמצעות ציוד מיוחד.

הצוות חייב להיות מאומן גם בסכנות של מוזיקה רועשת ומערכות הסאונד, ומערכות השמע במקום חייבות להיות אופטימליות  כדי להבטיח "איכות צליל מהנה והאזנה בטוחה"

"מיליוני מתבגרים ומבוגרים צעירים נמצאים בסיכון לאובדן השמיעה עקב שימוש לא בטוח במכשירי שמע אישיים וחשיפה לרמות קול מזיקות במקומות כמו מועדוני לילה, ברים, קונצרטים ואירועי ספורט", אמר ד"ר בנטי מיקלסן, מנהל המרכז. המחלקה למחלות לא מדבקות בארגון הבריאות העולמי.

הסיכונים גדלים מכיוון שרוב מכשירי השמע, המקומות והאירועים אינם מספקים אפשרויות האזנה בטוחות ותורמים לסיכון לאובדן שמיעה.

התקן החדש של ארגון הבריאות העולמי נועד להגן טוב יותר על צעירים בזמן שהם נהנים מפעילויות הפנאי שלהם.

התקן החדש פותח כחלק מיוזמת Make Listening Safe של ארגון הבריאות העולמי, השואפת לשפר את שיטות ההקשבה – במיוחד בקרב צעירים.

חשיפה לצלילים חזקים גורמת לאובדן שמיעה זמני, אך חשיפה ממושכת או חוזרת עלולה להוביל לפגיעה קבועה בשמיעה, וכתוצאה מכך לאובדן שמיעה בלתי הפיך.

"זו התפתחות חשובה באמת", אמרה קריסטל רולף, מנהלת שותפה של המכון הלאומי המלכותי לחרשים.

"אנחנו יודעים שחשיפה מוגזמת לרעשים חזקים היא אחד הגורמים הגדולים ביותר לאובדן שמיעה קבוע, אולם סוג זה של נזקי שמיעה ניתן למניעה", הוסיפה.

ככל שהרעש חזק יותר וככל שאתה מאזין לו זמן רב יותר, כך גדל הסיכון לשמיעתך.

אנו תמיד ממליצים לכולם לנקוט בצעדים כדי להגן על שמיעתם במקומות רועשים, כמו אטמי אוזניים, הפסקות קבועות של לפחות חמש דקות בכל שעה והתרחקות מרמקולים.

היא ציינה שזה לא יכול להיות רק עניינם של אנשים פרטיים, אז אנחנו באמת שמחים לראות את ארגון הבריאות העולמי מטיל את האחריות על מקומות האירועים לנקוט בצעדים מעשיים כדי להגן על שמיעתם של לקוחותיו, מכיוון שיש סיכון במוזיקה רועשת .

משמעות הדבר היא חווית האזנה בטוחה יותר ומודעות רבה יותר להגנה על שמיעה, כך שאנשים יוכלו להמשיך ליהנות ממוזיקה במשך שנים רבות".

"לממשלות, לחברה האזרחית ולגופים במגזר הפרטי, כגון יצרני מכשירי שמע אישיים, מערכות שמע וציוד משחקי וידאו וכן לבעלים ומנהלים של מקומות בידור ואירועים יש תפקיד חשוב בקידום הסטנדרט העולמי החדש ", אמר ד"ר. רן מינגוי, עוזר המנהל הכללי של ארגון הבריאות העולמי.

"עלינו לעבוד יחד כדי לקדם שיטות הקשבה בטוחות, במיוחד בקרב צעירים", סיכם.

بمناسبة يوم السمع العالمي الصحة العالمية تطلق تحذيراً هاماً.. مليار شخص  مهددون بخطر فقدان حاسة السمع | وكالة ستيب الإخبارية

קרדיט : סטפ ניוז