שער מגזין "טיים" בשינוי : פוטין עם השפם המפורסם

משתמשי מדיה חברתית טוענים כי מדובר בשער של מגזין טיים עם תמונה של פוטין עם שפם כמו היטלר
משתמשי מדיה חברתית "טוענים" כי מדובר בשער של מגזין טיים עם תמונה של פוטין עם שפם כמו היטלר

משתמשי מדיה חברתית שיתפו את מה שלטענתם הוא שער של מגזין טיים ובו תמונה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שפם כמו של אדולף היטלר.

עם זאת, התמונה היא עיצוב של בעל חשבון הטוויטר שם זה פורסם, ואינו השער האמיתי של מגזין האמריקאי המפורסם.

התמונה זכתה למאות פוסטים בשפות רבות ברחבי העולם
התמונה זכתה למאות פוסטים בשפות רבות ברחבי העולם

העלונים כוללים מה שנראה כשער של מגזין "טיים" שבו תמונתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתלשה מהפנים בין הפה והאף, וחושפת את שפמו של אדולף היטלר. וכתוב עליו באנגלית : "ההיסטוריה חוזרת… איך פוטין קרע את החלומות של יבשת אירופה".

התמונה קיבלה מאות פוסטים במספר שפות ברחבי העולם, כולל אנגלית, ספרדית, פורטוגזית ורומנית.

עם זאת, השער שהתפרסם אינו השער המקורי של המגזין האמריקאי, הוא רק "עיצוב אמנותי" עצמאי , ולא ניתן למצוא אותו על באמת באתר טיים בו מוצגים הגליונות האחרונים.

באשר לגיליון האחרון של חודש מרץ 2022, שפורסם באתר טיים ובחשבונותיו באתרי הרשתות החברתיות, הוא לא השתמש באף תמונה של פוטין, אלא בתמונה של טנק.

השוואה בין שני עמודי השער העלתה כי התמונה שהופצה באתרי התקשורת נושאת את חתימתו של פטריק מאלדר, והיא מפנה את הבודק לחשבון הטוויטר שלו, שם פרסם את השער והסביר כי לא מדובר בעותק אמיתי של המגזין, אלא חיקוי בעיצוב שלו.

המעצב הסביר שהוא עיצב מחדש את השער האחרון של מגזין "טיים" בשלושה נוסחים שונים, כולל תמונות של פוטין, מכיוון ש"השער הרשמי חסר אלמנטים משכנעים וצירתיים".