העיצומים משפיעים: הבנק המרכזי הרוסי – סניף אירופה יכריז על פשיטת רגל

הבנק המרכזי של רוסיה, Sberbank, הודיע ​​ביום רביעי על יציאתו מהשווקים באירופה, לאחר שהוטלו עליו סנקציות פיננסיות נרחבות בתגובה לפלישה של מוסקבה לאוקראינה.

"במצב הנוכחי, סברבנק החליט לצאת מהשוק האירופי. הבנקים של הקבוצה עומדים בפני משיכות חריגות ואיומים על בטיחות עובדיהם ומשרדיהם", אמר הבנק, שממשלת רוסיה מחזיקה בו ברוב המניות – כך דווח על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות והופצה על ידי AFP.

הרגולטור של תחום הבנקים של האיחוד האירופי הודיע ​​אמש (שלישי) כי הסניף האירופי של סברבנק, הבנק הגדול ברוסיה, מתכוון להכריז על פשיטת רגל עקב הנזק שנגרם מהסנקציות הפיננסיות שהוטלו על מוסקבה בעקבות פלישתה לאוקראינה.

ביום שלישי החליט משרד האוצר הבריטי לכלול את "סברבנק", בנק האשראי הרוסי הגדול ביותר, ברשימת הגופים הרוסיים הנתונים לסנקציות.

בידודה של רוסיה גדל מבחינה פוליטית וכלכלית, כאשר כוחותיה מתמודדים עם התנגדות עזה בבירת אוקראינה ובערים אחרות הפועלים להדוף את המתקפה הגדולה ביותר על מדינה אירופית מאז מלחמת העולם השנייה.

בסוף פברואר הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות על סברבנק, במקביל לציפייה של הבנק המרכזי האירופי שסניפי הבנק האירופיים יעמדו בפני "כישלון עקב הפגיעה במוניטין שלו שנגרמה בעקבות המלחמה באוקראינה".

Russian Sberbank's Local Unit Holds Bank Holiday amid Fear of Bankruptcy

קרדיט לתמונה: הונגרי-טודיי