רוסיה: צו נשיאותי לעצור את "הדימום הפיננסי" בעקבות הסנקציות הקשות

ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, אמר, ביום שלישי, כי ארצו מכינה צו להגביל את יציאתן של ההשקעות הזרות מהמדינה שהחלה מאז הטלת הסנקציות על מוסקבה.

"הוכנה טיוטת צו נשיאותי להטלת הגבלות זמניות על היציאה (של משקיעים זרים) מנכסים רוסיים" כדי לאפשר ל"חברות לקבל החלטות רציונליות" ולא ב"לחץ פוליטי", אמר ראש הממשלה  וצוטט על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות.

"אנו מקווים שהגורמים שהשקיעו בארצנו יוכלו להמשיך בפעילותם", הוסיף בפגישה בנושאים כלכליים.

"אנו רואים בחברות זרות שותפים פוטנציאליים. אנו פתוחים לדיאלוג עם משקיעים בעלי גישות בונות. רבות מהחברות הללו פועלות בהצלחה בשוק שלנו כבר זמן רב", הוסיף.

האיחוד האירופי וארה"ב החמירו את הסנקציות שלהם בימים האחרונים כדי להרתיע את מוסקבה מלהמשיך בהתקפותיה על אוקראינה, כולל סגירת המרחב האווירי שלהן, הקפאת נכסים של יחידים וחברות והטלת מגבלות על הקשרים הפיננסיים והמסחריים.

בריחת הון זר בממדים נרחבים החלה, בעוד הלחץ עוד הולך וגובר, במיוחד על תאגידי הנפט והגז המערביים הגדולים הממוקמים ברוסיה, בזמן שהמדינה מקבלת את רוב הכנסותיה מניצול משאבי האנרגיה שלה.

שתי חברות הנפט "BP" (British Petroleum) ו-"Shell" הודיעו על יציאתם מהפרויקטים שלהן ברוסיה ומכירת אחזקותיהן בחברות רוסיות.

חברת "טוטל אנרג'י" הצרפתית הודיעה כי "לא תשקיע בעתיד בפרויקטים חדשים ברוסיה" אך לא תפרוש מהפרויקטים בהם היא משתתפת כעת.

קרדיט לתמונה: ארגאם ניוז