ראש המודיעין הסורי -עלי ממלוכ בביקור פומבי ראשון באיראן מזה שנתיים

כלי תקשורת באיראן דיווחו הערב, שני, כי נשיא איראן איברהים ראיסי קיבל בטהרן את ראש המודיעין הלאומי הסורי, האלוף עלי ממלוכ. 

על פי הדיווח, ראיסי אמר לממלוכ: "וושינגטון מבקשת להמשיך את הסנקציות הביטחוניות והכלכליות שהיא הטילה על סוריה, אבל בדרכים אחרות". 

במהלך פגישתו עם ממלוכ הוסיף ראיסי: "חייב להיות איחוד של מדינות ועמים איסלאמיים כדי להתעמת עם האמצעים של הישות הציונית".

האלוף עלי ממלוכ נחשב לאיש הצללים של המשטר הסורי, שכן הוא תמיד פועל בזירות הבין לאומיות ונחשב מקורב הן לאיראן והן לרוסיה.

ממלוכ הגיע הבוקר לטהראן ופגש את מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, בפגישה פומבית ראשונה מזה שנתיים בין שני גורמי הביטחון הבולטים ביותר.

בפגישה אמר שמחאני, "הרפובליקה האסלאמית של איראן, שתמכה בממשלה ובאנשים בסוריה בנסיבות הקשות ביותר ובשיא פעילותן של תנועות ארגוני הטרור, נחושה להמשיך את תמיכתה בממשלה ובעם הסורי", לפי לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA.

ממלוכ מאמין כי שיתוף הפעולה של דמשק וטהראן "בתחום הלחימה בטרור תומך בביטחון האזורי באזור", כך דווחה סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הסורי, "SANA".

הפגישה האחרונה הידועה בין שמחאני לממלוכ היתה בינואר 2020, במהלך ביקורו של הבכיר הסורי בטהרן כשהגיע להביע תנחומים על חיסולו של האלוף קאסם סולימאני בתקיפה אמריקנית בבגדד.

 

רק לפני קצת יותר מחודש טען אתר מודיעין צרפתי כי האלוף הסורי עלי ממלוכ הודח מתפקידו.