האו"ם: 14.6 מיליון אזרחים סורים תלויים בסיוע הומניטרי לאבטחת הישרדותם

14.6 מיליון סורים צפויים להסתמך על סיוע השנה, עלייה של 9% בהשוואה ל-2021

יותר סורים זקוקים כעת לסיוע הומניטרי ,יותר מאשר בכל עת מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011, אמר סגן המתאם ההומניטרי של האו"ם ביום שישי.

תת-מזכ"ל האו"ם, ג'ויס מסויה, אמרה למועצת הביטחון של האו"ם כי הערכה שהתבצעה השבוע בנוגע לצרכים ההומניטריים הגיעה למסקנה ש-14.6 מיליון סורים צפויים להסתמך על סיוע השנה, עלייה של 9% בהשוואה ל-2021 ו-32% בהשוואה ל-2020.

"זו לא יכולה להיות האסטרטגיה שלנו", היא הוסיפה, והדגישה כי סוריה מדורגת כעת בין 10 המדינות הכי לא בטוחות במזון בעולם , עם 12 מיליון אנשים הסובלים מגישה מוגבלת או לא בטוחה למזון.

מסויה גם הסבירה כי הכלכלה הסורית הולכת ומדרדרת, בעוד שמחירי המזון ממשיכים לעלות, והאנשים סובלים מרעב. היא הצהירה כי עלות האכלה של משפחה בת חמש נפשות עם צרכים בסיסיים בלבד בסוריה כמעט הוכפלה בשנה האחרונה.

היא גם ציינה שמשפחות סוריות מוציאות כיום, בממוצע, 50% יותר ממה שהן מקבלות, כלומר הם צריכים להלוות כסף כדי לנהל את ענייניהן. זה הוביל ל"בחירות בלתי נסבלות" כולל ילדים, במיוחד בנות, נשירה מהחינוך והגברת נישואי הילדים.

"משפחות שבראשן עומדות נשים, קשישים שאין להם תמיכה משפחתית, אנשים עם מוגבלויות וילדים מושפעות באופן לא פרופורציונלי", המשיך מסויה.

בכיר באו"ם קרא לתורמים לתרום בנדיבות לפנייה ההומניטרית הקרובה של האו"ם לסוריה לשנת 2022, שנועדה להיות מכוונת ל"הגברת החוסן" וגישה לשירותים בסיסיים, כולל מים.

"אנחנו צריכים יותר מימון, אנחנו צריכים להגדיל את תכניות ההתאוששות המוקדמות יחד עם עבודת הצלת החיים שלנו, אבל הכי חשוב, הסורים צריכים שלום", הוסיפה.

השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, גייר פדרסן, אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי מבחינה צבאית, "כל מספר נקודות חמות עלולות להצית התלקחות רחבה יותר" בסוריה.

הוא ציין דוגמאות של הפצצות הדדיות, עימותים ותקריות שכללו מטעני חבלה מאולתרים מעבר לקווי החזית בצפון-מערב, צפון-מזרח ודרום-מערב סוריה, כמו גם מעשי אלימות מעבר לגבולות בינלאומיים. כמו כן היו תקיפות מל"טים בצפון מזרח סוריה, תקיפות ישראליות בדרום ובבירה דמשק ותקריות ביטחוניות הקשורות להברחת סמים בגבול סוריה-ירדן.

פדרסן הוסיף: "ברור שיש קיפאון , שיש סבל גדול ושפתרון מדיני הוא הדרך היחידה לצאת מהמשבר".

مستودع للمساعدات الغذائية في إدلب

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות