איראן ממעיטה מחשיבות תקיפת המל"טים ,של ישראל לדבריהם, בלב מדינתם

רקע: בסוף שבוע שעבר דיווחו מקורות תקשורת שונים כי 2 מל"טי תקיפה איראנים שהיו בדרכם לתקיפת מטרות בישראל הופלו מעל שטח עיראק. לדבריהם ישראל הגיבה במהירות בתקיפת מל"טים על אתר הקשור בפרוייקט פיתוח הטילים הבליסטיים של איראן.

ביום שלישי האחרון סוכנות הידיעות "נור ניוז", המזוהה עם המועצה לביטחון לאומי של איראן ומי שהייתה הראשונה לדווח על התקרית בכרמנשאה, פרסמה ציוץ בו היא מתייחסת לאירוע חדירת הכטב"מ של חזבאללה לשטח ישראל: "החולשה הברורה של המשטר הציוני ביירוט הכטב"מ 'חסאן', מוכיחה כי הטענות (הישראליות – ה"ה) בדבר ביצוע תקיפות כטב"מים במתקנים צבאיים באיראן – שקריות".
והוסיפו: "אפילו טענתם (של ישראל – ה"ה) כי בוצעה תקיפת כטב"מים בבסיס משמה"מ בכרמנשאה – נמצאת תחת סימן שאלה גדול"

"פרשנות" כזו שיוצאת מגוף המזוהה עם המשטר – אינו דבר שניתן להקל בו ראש.
ניתן לראות כי איראן מנסה להקטין את אירוע התקיפה בכרמנשאה, לא להתייחס אליו רשמית בציבור ואף מנסה להכחיש מעורבות ישראליות באירוע. זהו דבר משמעותי שיכול להצביע על כך שבאיראן מעדיפים לא להגיב ולהכיל את התקיפה, על אדמת איראן, וכל זאת ע"מ לא להודות פומבית כי ישראל הצליחה, בעזרת שליחים, לתקוף ממרחק של מעל 1,000 ק"מ מטרה בשטח איראן.

ניתן לשער כי המאמצים של ישראל לצנזר את האירוע תקשורתית, זאת ע"מ לא להתגרות באיראנים ולחמם אותם להגיב – נשאו פרי. ניתן לשער כי האירוע מאחורינו.

Iran training Middle East fighters to fly drones: Israel | Conflict News |  Al Jazeera

קרדיט : ערוץ הטלגרם האיש החושב   @thethinkingman     קרדיט לתמונות: אלג'זירה