ניתוח חוזה את "קריסת המערכות הכלכליות של רוסיה" עקב הסנקציות של המערב

ניתוח של רויטרס חזה את "קריסת המערכות הכלכליות של רוסיה" לאורך זמן עקב הסנקציות, והסוכנות אמרה כי רוסיה "בילתה את שבע השנים האחרונות בבניית מערכת פיננסית ענקית, אך לא סביר שהכלכלה שלה תעמוד בסנקציות המתואמות מהמערב. ."

"ההשקפה שרוסיה לא תושפע (מסנקציות) היא שגויה. רוסיה אולי לא תרגיש את ההשפעות השליליות ישירות, אבל הסנקציות יפגעו ביכולותיה בטווח הארוך", אמר כריסטופר גרנוויל, דירקטור ב-TS Lombard Consulting.

הסנקציות כללו הקפאת נכסים של בנקים ואנשי עסקים רוסיים, השעיית פרויקט צינור הגז נורד סטרים שעלה 11 מיליארד דולר, המשתרע עד לגרמניה, והגבלת יצוא טכנולוגיות מתקדמות לרוסיה.

הניתוח מצביע על ההשפעה החלשה של הסנקציות, וכי הן "לא ישפיעו באופן מיידי על כלכלה שיש לה 643 מיליארד דולר ברזרבות של מטבע קשה, כמו גם הכנסות אדירות מנפט וגז".

בשל כך, לרוסיה יש "כלכלה עמידה", בתוספת עודף בחשבון השוטף של 5% מהתמ"ג וחוב של 20% מהתמ"ג, מהנמוכים בעולם. רק מחצית מההתחייבויות של רוסיה הן בדולרים, ירידה של 80% לפני שני עשורים.

הנתונים הסטטיסטיים הללו הם תוצאה של שנים של חיסכון, מאז הוטלו עליה סנקציות בעקבות החלטת פוטין לספח את קרים ב-2014.

לפי גרנוויל, העלייה במחירי הנפט תספק לרוסיה השנה רווח של 1.5 טריליון רובל (17.2 מיליארד דולר) ממסים על רווחי חברות האנרגיה.

הוא ציין כי "רוסיה תשלם את המחיר עבור סוג זה של עצמאות, שכן היא מעמיקה את הבידוד שלה מהכלכלה, השווקים וההשקעות העולמיות".

"רוסיה תטופל בעצם כמדינה עוינת המבודדת מתזרימי פיננסיים גלובליים, השקעות ואינטראקציות כלכליות נורמליות, אשר בונות את רמת החיים של האנשים, ההכנסה, הפריון והרווחיות של התאגידים", אמר.

הניתוח גם מצביע על כך שקיימים "סימנים לחולשה כלכלית", לרבות שההכנסה של משפחות רוסיות עדיין נמוכות מהרמות של 2014. בשנת 2019 העריך הבנק העולמי את שווי התפוקה השנתית של רוסיה ב-1.66 טריליון דולר, שהוא נמוך יותר לעומת 2013, אז השווי הסתכם ב-2.2 טריליון דולר.

סרגיי גורייב, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת France Sciences Po ולשעבר כלכלן ראשי בבנק האירופי לשיקום ופיתוח, מציין שהתמ"ג לנפש של רוסיה, שהיה "כפול" לנפש מסין ב-2013, ירד כעת.

Russian rouble rocked by 'full-blown currency crisis' | Daily Mail Online

קרדיט לתמונה:  דיילי מייל ו- georgianjournal.ge