שינוי פתאומי בצבע מי הנילוס גורם לבהלה במצרים

צבעם של מי נהר הנילוס במצרים השתנו באופן פתאומי היום, שלישי, מה שהעלה את פחדם של האזרחים המצרים שהבחינו בשינוי במימי הנילוס ובהופעת עכירות בו, על רקע חשש לזיהום הנהר, שהוא מקור מי השתייה העיקרי במדינה.

בנוסף, חשף שר משאבי המים וההשקיה המצרי, מוחמד עבד אל-אטי, כי הופעת העכירות והשינוי במי הנהר נובעים מכך שרשת ניקוז מי השיטפונות פועלת ביעילות גבוהה, ומפחיתה את ההשפעה על המים, והוא הסביר כי העכירות תיעלם תוך יומיים לכל היותר.

עמוסים בחול דק

במהלך פגישה שערך היום, שלישי, עם ראשי המשרד, למעקב אחר נהלי המשרד להתמודדות עם גל הגשמים השוטפים שפקדו את נפות בני סואף, מיניה, דרום סיני וים סוף בימים האחרונים , אמר השר שמי השיטפונות עמוסים בחול דק שהם גורפים כשהם נופלים על ראשי ההרים ובמהלך ירידתם מההרים מי השיטפונות מתנקזים בנהר הנילוס, מה שגורם לעכירות זו המשפיעה באופן שלילי על איכות מי השתייה והקרקעות החקלאיות.

הוא התייחס גם לתפקיד שמלאו עבודות המיגון שמבצע המשרד להגנה על אנשים ומתקנים מפני ההשפעות ההרסניות של מי הגשמים השוטפים, שכן עבודות המיגון בנפת בני סואף הצליחו לצמצם את ההשפעות המזיקות של גל הגשם השוטף  על אזרחים, מתקנים ותשתיות.

העלו את רמת הכוננות

השר המצרי הנחה להעלות את רמת הכוננות בכל סוכנויות המשרד ולהפחית את מפלס המים במצרים התחתית במקביל לעוצמת הגשמים.

בשבת ובראשון האחרון, שטפו את מצרים גשמים עזים במספר מחוזות, שהובילו לסגירת מספר כבישים ונמלים ראשיים, והובילו להפסקת הנסיעה בין מחוזות אלו ועצירת תנועת המכוניות בכבישים והאניות בנמלים.

עכירות בנהר הנילוס

קרדיט: אביעד- ערוץ מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: אלערביה