מידע מודיעיני איפשר לקואליציה הערבית להשמיד מרכז שליטה למל"טים בתימן

את המטרה הזאת היה צריך להשמיד כבר מזמן , לו רק היה בידי הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה את המידע המדוייק על מיקומה. אך נראה כי לאחרונה פערי המודיעין אצל כוחות הקואליציה הולכים ונסגרים בעזרת כוחות אזוריים שהתגייסו לשתק את זרוע המל"טים המתאבדים האיראנים הפועלים בשרות החות'ים והמאיימים על מדינות הנמצאות גם אלפי קילומטרים מהם. 

הקואליציה לתמיכה בלגיטימציה בתימן הודיעה , עם שחר של יום שישי, על השמדת מרכז שליטה מרכזי  הכולל חדרי מבצעים לשליטה במל"טים, ממערב לצנעא.

דובר הקואליציה אמר כי התקיפות האוויריות היו בתגובה לאיום ולצורך הצבאי להגן על אזרחים.

ראוי לציין כי מקורות יודעי דבר מסרו לרשת אל-ערביה כי הקואליציה ביצעה תקיפות אוויריות מצפון לבירת תימן עם עלות השחר ביום שני האחרון.

הרס מערכת התקשורת

הקואליציה ציינה אז כי החות'ים משתמשים במשרד התקשורת וטכנולוגיית המידע בצנעא כדי לתמוך בפעולות התקיפה שלהם.

דובר הקואליציה הוסיף כי גם הושמדה מערכת תקשורת המשמשת להפעלת ממסרי תקשורת קדמיים לשליטה במל"טים ובכך מאפשרים למל"טי הנפץ שחות'ים משגרים לפעול הרחק מגבולות תימן.

הוא גם הדגיש כי "התקפות חוצות גבולות דורשות פעולות תגובה אפקטיביות יותר במסגרת המשפט ההומניטארי הבינלאומי".

הוא הדגיש כי החות'ים משתמשים במשרדי ממשלת תימן למטרות צבאיות  כדי לבצע פעולות עוינות, ואמר כי בתגובה לאיום הושמד אתר המקושר לפגיעה באזרחים ולפגיעה בשדה התעופה הבינלאומי באבהא  שהותקף לאחרונה בסעודיה. הוא גם ביקש ,בטרם התקיפה, מהאזרחים הנמצאים במשרדי ממשלת תימן שהופללו בצנעא להתפנות.

ראוי לציין כי המיליציה החות'ית הנתמכת על ידי איראן הגבירה לאחרונה את השימוש במל"טים, כשהיא עושה שימוש באתרים ואזורים אזרחיים בתימן.

היא גם ניסתה במהלך השבועות האחרונים לתקוף אתרים באיחוד האמירויות באמצעות מל"טים מתאבדים, שהוכח שהיא קיבלה מטהראן, וכן ניסתה לתקוף מטרות אזרחיות בסעודיה.

مباشر من #الحدث | #اليمن.. التحالف يدمر موقعا للتحكم بالمسيّرات غرب #صنعاء...  :

קרדיט לתמונות: אלערביה