עימותים בין עולי רגל מעיראק לאזרחים סורים באזור המקדש השיעי בדמשק

לאחר שפלשו לדמשק ולפרבריה במאותיהם  באמתלה של "עלייה לרגל", קבוצת "מבקרים" שיעים עיראקים העליבה את אזרחים סורים , תושבי המקום, בהעלבות עדתיות באזור סיידא זיינב, דרומית לדמשק, מה שגרם לתושבי האזור להתעמת איתם, במהלך קמפיין לחלוקת מזון.

מרשת " קול הבירה " נמסר כי המריבה פרצה בין קבוצת "מבקרים" בני לאום עיראקי, לבין תושבי אזור סיידה זינב על רקע "עלבונות" מילוליים של "המבקרים" , וכי המריבה החלה במהלך מסע חלוקת מזון על ידי "מבקרים שיעים" כאשר אנשי האזור הבחינו כי קבוצה של עיראקים צילמה את תהליך החלוקה תוך שהם מטיחים עלבונות באנשים שהגיעו לקבל את התרומות.

מהרשת ציינו כי הצלמים השמיעו ,בכוונה, הערות מעליבות לכיוונם של  הסורים במהלך הצילומים, במהלכם אמרו "הסורים רעבים" ו"הסורים בתורים להשיג אוכל", מה שגרם לתושבי האזור להתעמת איתם. 

הרשת אישרה שבמריבות היה שימוש  בנשק קר ובסכינים, שגרמו לשש פצועים, על רקע עלבונות "כיתתיים" שהפנו ה"מבקרים" לתושבי האזור.

לפי הרשת; קבוצה של מיליציות שיעיות באזור סיידה זינב התערבה כדי לפתור את הסכסוך בין הניצים, לאחר שמשטרת סיידה זינב סירבה להתערב כדי לסיים את המריבה.

פלישה שיעית בהוראת המשטר

מאות "שיעים" שהגיעו מעיראק ואיראן לסוריה נהרו במהלך התקופות האחרונות דרך נמלים יבשתיים ואוויריים באמתלה של "עלייה לרגל", תוך התרסה ברורה ברגשותיהם של מיליוני סורים שנעקרו מרוב האזורים הנמצאים תחת שלטון אסד.

עשרות אוטובוסים שהובילו עולי רגל שיעים נכנסו למעבר הגבול "אל-קאים" בין סוריה לעיראק, בעוד שקבוצה נוספת מהם הגיע דרך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, בחסות מכוניות השייכות למיליצית "משמרות המהפכה האיראנים".

מבקרים, המגיעים לעיר הבירה דמשק, לאזורי "אלסיידה זינב" ו"אלסיידה רוקייה" ומקומות נוספים, רשאים לשוטט בדמשק ולהגיע לסוריה ללא צורך באשרה מוקדמת, כי היא ניתנת להם עם ההגעה לסוריה.

עולי רגל שיעים בתהלוכה בחוצות דמשק:

مجموعة من الزوار الشيعة في منطقة السيدة زينب في دمشق