הערכה ברוסיה: הפגנות המחאה שפרצו בדרום סוריה יתפשטו לערים נוספות

העיתון הרוסי "Nezavismaya" פרסם דיווח הצופה שסדרת הפגנות תפרוץ במספר ערים סוריות שהחלו במחוז א-סויידה, בדרום מערב המדינה, הפגנות שטלטלו את המחוז, בשבועות האחרונים, ובהן מחו על הסרת הסובסידיות על כמה מוצרי מזון בסיסיים על ידי משטר אסד.

הדו"ח קבע כי הפסקת הסובסידיות הממשלתיות אילצה אלפי משפחות לקנות מצרכים בסיסיים במחיר השוק, מה שגרם לתושבי המחוז לא רק לדרוש ביטול ההחלטה על הפסקת הסובסידיות, אלא גם לשפר את תנאי החיים, לרבות הבטחת אספקת מים סדירה.

הדו"ח הצביע על תמיכתו של ראש המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית חכמת אל-היג'רי במחאות שקטות, בהתחשב בכך שבמחוז א-סויידא יש רוב דרוזי, וקרא למשטר שלא להתעלם מהדרישות הלגיטימיות של ציבור המפגינים.

העיתון מסר כי למרות שמארגני ההפגנות הדגישו כי הן אינן מכוונות לערער את הביטחון בתוך סוריה ומבקשות לשמור על יציבות, גורמים נאמנים למשטר אסד מתעקשים על כך שהאופוזיציה מבקשת להשתמש בהפגנות לטובתה, במיוחד לאחר ידיעות על ביקורת חריפה של תושבי כמה ערים אחרות, כמו חומס, מסיאף, בניאס ודרעא.

ממרכז ג'וסור ללימודים באיסטנבול נמסר כי מספר גורמים הופכים את ההפגנות הנוכחיות רק לתחילתה של סדרה עתידית של מחאות, והראשון מבין הגורמים הללו הוא התעלמות הרשויות מנושא שיפור התנאים הכלכליים ,  הגיוס הכפוי של צעירים מקומיים, וכן ההשפעה הרוסית והאיראנית הגוברת הגורמת לטינה בקרב תושבי מחוז א-סויידה.

קרדיט לתמונה: א-סוידאא' 24

 

כתבה נוספת באותו נושא: