בניגוד לדברי הקרמלין, רוסיה מגדילה את סד"כ כוחותיה ליד אוקראינה

ארצות הברית הזהירה כי רוסיה תגברה  בעוד כ-7,000 חיילים את כוחותיה ליד הגבול עם אוקראינה, בעוד הקרמלין טוען להסגת חיילים מהאזור.

וושינגטון ובעלות בריתה מדגישות כי האיום של פלישה רוסית לאוקראינה נותר עוד בעינו.

הערכות מערביות מצביעות על כך שרוסיה גייסה יותר מ-150,000 חיילים במזרח ובצפון אוקראינה, בעוד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אומר שהוא רוצה לצאת מהמשבר בדרכי שלום.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח כי ארה"ב תמשיך לתת לדיפלומטיה "כל סיכוי", אך אימץ נימה ספקנית כלפי כוונותיה של מוסקבה.

קטע וידאו שפרסם משרד ההגנה הרוסי הראה רכבת עמוסה בכלי רכב משוריינים מתרחקת מחצי האי קרים, שרוסיה סיפחה מאוקראינה ב-2014, והודיעה על העמסת יחידות טנקים נוספות על הרכבות כדי להחזירם לבסיסי הקבע שלהן.

גורם בכיר בממשל האמריקני אישר כי המערב גילה כי רוסיה הגדילה את כוחותיה ליד אוקראינה, לשם הגיעו כמה מהם לאחרונה, שכן ניכרת עלייה בטענות השווא של הרוסים, שאיתן הם עשויים להשתמש בתור אמתלה עבורם לפלוש.

הבכיר, שסירב להזדהות בשמו, אמר כי "האשמות השווא כוללות נוכחות של קברים לא ידועים של אזרחים שנהרגו לכאורה על ידי כוחות אוקראינה", שלא לדבר על כך ש"ארצות הברית ואוקראינה מפתחות נשק ביולוגי וכימי".

ארצות הברית ואירופה ממשיכות לאיים בסנקציות קשות, בעוד שהאמון בין מזרח למערב נותר קלוש.

"לא ראינו נסיגה", אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לחדשות ABC, שם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכול "ללחוץ על ההדק" בכל עת היום, מחר או בשבוע הבא.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, אישר כי ארה"ב הבחינה בנוכחות של יותר כוחות רוסים ליד אוקראינה, לא פחות.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, מצדו אמר שגם נאט"ו לא רואה כל נסיגה של כוחות רוסים.

روسيا تواصل حشد قواتها قرب اوكرانيا وهذه السيناريوهات محتملة | صحافة اليمن

קרדיט לתמונה: newsyemen.sahafahn.net