אסון אקלימי שלא קרה כבר 1200 שנה פוגע בארצות הברית

היום, יום שלישי, חשפה התקשורת האמריקאית מחקר חדש שמדבר על אסון האקלים החמור ביותר מזה כמעט 1,200 שנה.

אסון אקלימי פוגע באמריקה

המחקר החדש הראה שהבצורת שפוגעת בדרום מערב אמריקה ובצפון מקסיקו היא החמורה ביותר מזה 1,200 שנה לפחות, מה שמסביר את דלדול מי התהום, נהרות נמוכים ושריפות ביערות.

לפי המחקר, שפורסם בכתב העת Nature Climate Change, הבצורת האחרונה באזור זה הייתה במאה החמש עשרה לספירה, כאשר מערב ארצות הברית עדיין הייתה מיושבת ברובה על ידי שבטים אינדיאנים.

אבל הבצורת החדשה, שהחלה בשנת 2000, היא הקשה ביותר, בתקופה שבה האזור הוא ביתם של עשרות מיליוני אמריקאים, מרכזים חקלאיים ענקיים וכמה מהערים הצומחות ביותר שלו בארצות הברית.

המחקר אמר כי ההחמרה בגל הבצורת הזה נובעת בחלקה מפעילות אנושית, שהובילה לתרומה לשינויי האקלים, שכן כמות המים היתה פחותה מזו שהייתה בעבר.

"מקיץ 2020 ועד לשנת 2021 כולה, היה יבש במיוחד ברחבי המערב, מה שמעיד על כך שהבצורת הזו לא מתקרבת לסיומה", אמר פארק וויליאמס, מחבר המחקר.

هل ينقذ مؤتمر غلاسكو العالم من كارثة مناخية؟

האדם הוא הסיבה

הוא וצוותו חקרו נתוני טבעת עצים מאלפי אתרים כדי לבצע את המחקר, שם החוקרים דגמו נתונים שנאספו מעצים חיים, עצים מתים וקורות עץ שנשמרו באתרים ארכיאולוגיים אינדיאנים.

"יכולה הייתה להיות בצורת ללא קשר לשינויי האקלים, אבל עוצמתה הייתה רק כ-60 אחוז ממה שהייתה", אמר וויליאמס, וציין כי ניתוח הנתונים הראה שהתחממות שנגרמת על ידי האדם מילאה תפקיד מרכזי בבצורת קשה.

מנהלי מים פדרליים הכריזו על המחסור הראשון אי פעם במים לאורך נהר הקולורדו בשנה שעברה, וניתקו מים לכמה מ-40 מיליון איש המשתמשים בנהר.

אדל חאג' חליל, מנכ"ל חברת המים של מחוז המטרופולין של דרום קליפורניה, אמר לרדיו NPR כי המחקר הזה הוא "קריאת השכמה לכולם", והוסיף, "כולנו עומדים בפני מצב חדש בכל הנוגע לשינויי אקלים. "

ראוי לציין כי האו"ם השמיע אזעקה בנוגע לשינויי האקלים וערך פגישה עם מנהיגי העולם כדי להבהיר את האיום על הגלובוס במקרה שלא יינקטו צעדים קונקרטיים.

كارثة مناخية ستجتاح العالم قريبا

קרדיט לתמונות: אלעאלם