צבא לבנון מזהיר את ישראל משימוש במרחבה האווירי להפצצת סוריה

צבא לבנון הטיל על ישראל אחריות להשלכות של "התוקפנות החוזרת ונשנית", המתרחשת על בסיס יומי, לרבות השימוש במרחב האווירי הלבנוני להפצצת שטח סוריה. כך נאמר בהצהרה שפרסם צבא לבנון באתר האינטרנט הרשמי שלו, לאחר פגישה משולשת שתוארה כ"חריגה", בין משלחת מצבא לבנון וצבא ישראל לבין מפקד כוחות הביניים של האו"ם בדרום לבנון (UNIFIL), האלוף סטפנו דל קול, במעבר הגבול ראס נקורה.

בראש משלחת צבא לבנון עמד מתאם ממשלת לבנון ליוניפי"ל, תא"ל חסיב עבדו. הצד הלבנוני גינה בהודעתו את "התקיפות הישראליות החוזרות ונשנות המתרחשות מדי יום, והטיל על האויב (ישראל) אחריות להשלכותיהן".

צבא לבנון קרא לאומות המאוחדות "להפעיל לחץ על האויב הישראלי על מנת לבלום את השיטות העוינות שלו, במיוחד את השימוש במרחב האווירי הלבנוני להפצצת שטח סוריה וההפרות המתמשכות של ריבונות לבנון ביבשה, בים ובאוויר, ואישר את המחויבות של לבנון לקיים החלטות בינלאומיות, במיוחד את החלטה 1701 על כל סעיפיה". הבכיר הישראלי הרשמי אמר כי במהלך הפגישה בראס אל-נקורה הציג הצד הישראלי "הפרות של החלטת האו"ם מס' 1701, שהתמקדו בנוכחות גורמים חמושים של חיזבאללה בדרום לבנון".

החלטה 1701, שהתקבלה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם בשנת 2006, שמה קץ לעימות צבאי בין חיזבאללה לישראל בקיץ של אותה שנה. ההחלטה קבעה את הפסקת כל פעולות האיבה בין לבנון לישראל, לאחר המלחמה שנמשכה 33 ימים, בשילוב עם פריסת כוחות יוניפי"ל.

קרדיט: ספוטניק