האם רוסיה תיסוג מסוריה לאור ההסלמה הצבאית באוקראינה? דעה

עיתונאי האופוזיציה הסורי, פייסל אל – קאסם , אמר כי רוסיה עשויה להעניש את אמריקה ולסגת מסוריה בתגובה להסלמה הצבאית באוקראינה .

פייסל אל- קאסם אמר בציוץ באמצעות טוויטר: " רוסיה עלולה לאיים על אמריקה לסגת מסוריה אם היא תטריד אותה באוקראינה, כי הפלישה הרוסית לסוריה הייתה הסכם בין לברוב לקרי".

עיתונאי אל-ג'זירה הוסיף, "הרצאתו של סגן שר ההגנה האמריקני אנדרו אקסום לפני הקונגרס מאשרת שאמריקה ורוסיה הסכימו על התערבות רוסית בסוריה כדי למנוע את נפילת המשטר ולשמור על ביטחון ישראל".

אל-קאסם הגיב בציוץ נפרד על ההסלמה הצבאית באירופה, ואמר: "כשאתה מדבר על המשבר האוקראיני, יש כאלה שאומרים לך שהרוסים, האמריקאים והאירופים לא חושבים בצורה קלת דעת".

הוא המשיך: "אנחנו אומרים: אל תשכח שמלחמת העולם השנייה הייתה בין האדונים של העולם עצמם באותה תקופה, וגבתה את חייהם של יותר משישים מיליון איש, בנוסף להרס האדיר ברחבי אירופה. אל תשכחו את ערמומיות ההיסטוריה".

וושינגטון מזהירה את רוסיה

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, הזהיר את רוסיה מתגובה נחרצת במקרה של מתקפה על אוקראינה , שצפויה לצאת לפועל לפני סיום אולימפיאדת החורף בסין.

"אנחנו לא יכולים לחזות את היום המדויק של הפלישה, אבל הדרך שבה הרוסים תגברו את כוחותיהם מציגה אפשרות ברורה לפעולה צבאית משמעותית בקרוב מאוד", אמר הבוקר סאליבן ל-CNN.

הוא הוסיף, "פלישה בצורה של פעולה צבאית גדולה של רוסיה באוקראינה יכולה להתרחש בכל יום לפני סיום אולימפיאדת החורף בבייג'ינג", שתסתיים ב-20 בפברואר.

"אנחנו מוכנים להמשיך לעבוד על הפאן הדיפלומטי, אבל אנחנו גם מוכנים להגיב בצורה מאוחדת והחלטית עם בעלות בריתנו ושותפינו אם רוסיה תמשיך להתקדם, נגן על שטח נאט"ו ונגבה מחיר מרוסיה " הוא הדגיש.

רוסיה ריכזה יותר מ-100,000 חיילים ליד הגבול עם אוקראינה ופתחה בשורה של תרגילים צבאיים באזור, אך היא חוזרת וטוענת שאין לה תכניות לפלוש לקייב.

מוסקבה רוצה ערבויות מהמערב שנאט"ו לא יאפשר לאוקראינה ולמדינות סובייטיות אחרות להצטרף כחברות, ושהברית תפסיק לפרוס נשק באוקראינה ותסיג את כוחותיה ממזרח אירופה, דבר שארה"ב ונאט"ו דוחים מכל וכל.
Russians Grow Friendlier Toward U.S. and Ukraine, Poll Says - The Moscow  Times
קרדיט לתמונה: מוסקבה טיים