וושינגטון: פרס של 10 מיליון דולר עבור מידע על מחסל חיזבאללה

מחלקת המדינה האמריקנית הקצתה פרס של 10 מיליון דולר עבור מידע על סלים עיאש, חבר בחוליית החיסול של חיזבאללה, שהורשע על ידי בית הדין המיוחד בלבנון במעורבות בחיסולו של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי.

סלים עיאש נשפט שלא בפניו

בחשבון "תגמול לצדק" של המשרד נכתב כי עיאש, חבר בחוליית החיסול שקבלה את פקודותיה ישירות ממזכ"ל המפלגה, חסן נסראללה, הורשע במעורבות ברצח חרירי ב-2005.

"אם אתה יכול לספק מידע עליו, אתה עשוי להיות זכאי לתגמול", אמר.

חרירי היה ראש ממשלת לבנון לפני התפטרותו באוקטובר 2004, ולאחר מכן הוא נרצח בפברואר 2005 כאשר מחבל מתאבד פוצץ משאית מלאה בחומרי נפץ בזמן שהשיירה המשוריינת שלו עברה, והרג 22 בני אדם, כולל חרירי, ופצע 226.

שופטי בית הדין המיוחד שהוקם לפני שש שנים סברו כי קיימות ראיות מספקות לכך שעייאש עמד במרכזה של רשת של משתמשי טלפונים סלולריים שריגלו אחר חרירי בחודשים שקדמו לחיסולו, וגזרו עליו חמישה מאסרי עולם רצופים.

בפסיקתם נאמר כי עיאש "אשם מעל לכל ספק סביר" בחמשת האישומים שהוגשו נגדו, שהם "תכנון קנוניה שמטרתה ביצוע פעולת טרור, ביצוע פעולת טרור באמצעות מטען חבלה, הרג חרירי בכוונה תחילה באמצעות חומרי נפץ, והרג מכוון של 21 אנשים נוספים באמצעות מטעני חבלה, וניסיון להרוג בכוונה 226 אנשים באמצעות חומרי נפץ.

סלים עיאש עדיין מוגדר בחזקת נעדר, שכן נסראללה סירב להסגירו, יחד עם שלושה נאשמים נוספים, שבסופו של דבר זוכו.

תמונה

קרדיט לתמונה: משרד המשפטים האמריקאי