מסמכים לא מסווגים חושפים את מה שהמודיעין האמריקאי הסתיר במשך שנים

למראית הדה-ז'וו…..

מסמכים מסווגים חושפים כי ה-CIA אסף כמות גדולה של מידע על אמריקאים בסתר ללא פיקוח שיפוטי.

מסמכים סודיים חושפים מהלך של ה-CIA

על פי דיווח של העיתון הבריטי, The Guardian, שני צירים דמוקרטיים בוועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי חשפו את "תוכנית המעקב" שה-CIA אימצה במשך שנים.

שני הנציגים שלחו מכתב לבכירי המודיעין האמריקני ואמרו כי "התוכנית, הפועלת מחוץ למסגרת החוקית, שלדעת הקונגרס והעם האמריקני, שולטת בעבודת המודיעין".

בנוסף, שני הסנאטורים אמרו שאסור להם לחשוף פרטים ספציפיים על סוג הנתונים שסוכנות הביון אוספת בכמויות גדולות, אך דחקו להסיר את הסיווג של פרטים נוספים על התוכנית, לפי העיתון.

חששות לגבי מסמכים שהוסתרו על ידי המודיעין האמריקאי במשך שנים

הגילויים של שני הסנאטורים שופכים אור חדש על חששות מפני הפרת הפרטיות.

"הדיווחים האלה מעלים שאלות רציניות לגבי אופי המידע שה-CIA אוספת בכמויות גדולות וכיצד הסוכנות משתמשת בנתונים האלה כדי לרגל אחרי אמריקאים", אמר פטריק טומיי, עורך דין ב-ACLU.

"ה-CIA מבצע את פעילויות המעקב הגורפות הללו ללא צווים, ועם מעט מאוד אמצעי הגנה, אם בכלל, שהוטלו על ידי הקונגרס", הוסיף.

אדוארד סנאודן, קבלן לשעבר של ה-NSA ומגלה סודות ידוע לשמצה בנושא מעקב המוני אחר רישומי הטלפון של אמריקאים, צייץ בטוויטר: "אתם עומדים לחזות בוויכוח פוליטי סוער שבו סוכנויות ריגול והמתנצלים שלהן אומרים לך בטלוויזיה שזה לא נורמלי וזה לא. חבל."

הוא הוסיף, "ה-CIA לא ידע כמה אמריקאים נמצאים במאגר, או אפילו איך הם הגיעו לשם בכל מקרה, אבל העובדה היא שזה לא דבר רגיל".

כפי שג'סטין אמאש, חבר קונגרס רפובליקני לשעבר בקונגרס, הצהיר, "סוכנויות נכלוליות כמו הסוכנות לביטחון לאומי, ה-FBI וסוכנות הביון המרכזית מהוות איום רציני יותר על חירויות אמריקה מאשר האויבים שהם מתיימרים להגן עלינו מפניהם". לפי הדיווח הבריטי.

ישראל מזכירה במשהו את האמריקאים? 

إفصاحات المراقبة العالمية (2013 إلى الوقت الحاضر)