כוח משימה אווירי אמריקאי של מטוסי אפ-22 נחת באמירויות

מטוסי קרב אמריקאיים מדגם F-22 הגיעו לאיחוד האמירויות ביום שבת, כחלק מתגובה אמריקאית למתקפות הטילים האחרונות של המורדים החות'ים התימנים שתקפו את איחוד האמירויות.

מטוסי ה-F-22 Raptor הגיעו לבסיס האוויר אל דאפרה באבו דאבי, בו משרתים כרגע גם כ-2,000 חיילים אמריקאים.

בעת התקיפה החות'ית, בחודש שעבר ,  ירו חיילים אמריקאים שבבסיס  טילי יירוט "פטריוט" , וזאת הפעם הראשונה שכוחות אמריקאים ירו את טילים מסוג זה בתנאי קרב מאז הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003.

בכירים אמריקאים סירבו לחשוף את מספר מטוסי ה-F-22 שנפרסו, כמו גם את מספר הטייסים שישרתו לצד הכוח האווירי כדי להבטיח פעילות מבצעית רציפה .

עם זאת, הם זיהו את היחידה המעורבת כגף הקרב מספר 1 הממוקמים בדרך קבע בבסיס המשותף לנגלי-אוסטיס בווירג'יניה.

"נוכחותו של הראפטור משפרת את ההגנות של מדינות שותפות, החזקות ממילא, ומבהירה לכוחות המנסים לערער את היציבות באזור כי ארצות הברית ושותפותיה מחויבות לשלום ויציבות בר קיימא באזור", כך אמר הלויטנט גנרל גרג גיליו מפקד פיקוד המזרח התיכון של חיל האוויר האמריקני.

פריסת מטוסי הקרב מגיעה לאחר שהחות'ים, הנתמכים על ידי איראן, פתחו בשלוש תקיפות על אבו דאבי בחודש שעבר, כולל התקפה על מחסן דלק שהרג שלושה בני אדם ופצע שישה.

הפיגועים התרחשו במקביל לביקוריהם של נשיאי דרום קוריאה וישראל באיחוד האמירויות.

מיליציה עיראקית מסתורית טענה כי תקפה את איחוד האמירויות בתחילת פברואר באמצעות כטב"ם, למרות שהרשויות טוענות כי יירטו אותו.

למרות שהמשבר האוקראיני האפיל על שיגורי הטילים לעבר איחוד האמירויות, ההתפתחות האחרונה הביאה לתגובה אמריקאית נרחבת. צבא ארה"ב שלח את המשחתת האמריקאית "קול" למשימה לאבו דאבי.

הרחבת המלחמה בתימן, שנמשכת כבר שנים, לאיחוד האמירויות, מציבה את כוחות ארה"ב על הכוונת של התקפות החות'ים, ומגבירה את הסיכון להסלמה אזורית ברגע מכריע בשיחות בווינה שמטרתן להחיות את הסכם הגרעין האיראני עם מעצמות העולם.

مقاتلات أمريكية من طراز "إف-22" تصل إلى قاعدة الظفرة الجوية الإماراتية  (صور) | Defense Arabia