הביון הטורקי סיכל ניסיון התנקשות בחייו של איש עסקים ישראלי באיסטנבול

 

סוכנות הביון הלאומית הטורקית (MIT) סיכלה ניסיון של חוליה איראנית להתנקש בחייו של איש עסקים "ישראלי-טורקי" (בעל אזרחות כפולה), בשם "יאיר גלר", כך מדווח העיתון " דיילי סבאח ".

מהעיתון נמסר כי גלר "הוא איש עסקים שעובד באיסטנבול, משקיע בתעשיית המכונות ובמגזר הביטחוני, והיה היעד של החוליה בת תשעה חברים, אשר עקבה אחר תנועותיו".

העיתון ציטט את שירות הביון הטורקי שאמר כי "המודיעין האיראני הקים חוליה בטורקיה כדי לחסל את גילר, בתגובה להתנקשות במדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזדה ב-2020", אשר טהראן האשימה את ישראל בחיסולו.

מקורות ביטחוניים אמרו לעיתון כי סוכני מודיעין טורקים "עקבו במשך חודשים, לפני שעצרו לאחרונה את חברי החוליה".

המקורות ציינו כי חברי החוליה "צילמו את גלר (בן 75) במקומות שונים, ובמטה החברה שלו ברובע צ'אטלקה באיסטנבול ובביתו בבשיקטאש".

כל אותו הזמן המודיעין הטורקי עקב אחר כל תנועות חברי החוליה, וגילה שהם שכרו אזרחים טורקים, כדי להימנע מחשיפה, כך מספר העיתון.

לאחר שהמודיעין הטורקי הגיע למסקנה כי החוליה ביצעה את משימותיה והשלימה את שלב הסיור והמעקב, או אז היא הודיעה למוסד כי החוליה נמצאת בשלב של לפני ביצוע ההתנקשות.

גורמים משירותי הביון הטורקים והישראלים קיימו פגישה חשאית בבירה אנקרה והחליטו להעביר את גלר ל"בית בטוח".

בעיתון נמסר כי גלר "סירב להצעה להחזירו לישראל למען ביטחונו", ואמר כי "לא יעזוב את איסטנבול".

ראוי לציין כי לאחר ש"גלר הועבר לבית הבטוח, כוחות הביטחון הטורקים פתחו במבצע נגד החוליה ועצרו את חבריה, שהם שמונה אנשים, רובם טורקים, ואדם איראני ששמו מוזכר ב-3 אותיות SMB, א. בן 44 מואשם בניהול הרשת".

העיתון, המצטט מקורות, ציין כי חוליית הריגול האיראנית היתה בפיקוד קצין המודיעין יאסין טא (53), השוהה באיראן, והאיראני סאלח מ' (בן 44) ניהל את החוליה בטורקיה.

Turkish intelligence announce recruitment of specialists with knowledge of  Hebrew, Arabic, Persian and Armenian | Vestnik Kavkaza

קרדיט לתמונה: וסטניק קווקאז