זוג יהודים נעצר בארה"ב בגין גניבה והלבנה של 3.6 מיליארד דולר בביטקוין

משרד המשפטים האמריקני הודיע , ביום שלישי, על מעצרם של זוג באשמת קשירת קשר להלבנת 119,754 ביטקוינים שנגנבו לאחר פריצה למערכות של בנק Bitfinex.

משרד המשפטים תפס עד כה 3.6 מיליארד דולר במטבעות קריפטוגרפיים הקשורים לפריצה לבנק  Bitfinex ב-2016.

"המעצרים של היום, והחילוט הפיננסי הגדול ביותר של הממשל אי פעם, מראים שמטבעות קריפטוגרפיים אינם מקלט בטוח לפושעים", אמרה סגנית התובע הכללי ליסה מונקו בהצהרה.

בזמן הפריצה, שווי הכסף הגנוב היה כ-71 מיליון דולר, אך השווי עלה מאז לכ-4.5 מיליארד דולר, אמרו גורמים רשמיים.

ביום שלישי בבוקר, איליה ליכטנשטיין – Ilya Lichtenstein , בן 34 , ואשתו, הת'ר מורגן, בת 31 ,  נעצרו במנהטן, ניו יורק, כאשר השניים עומדים בפני אישומים הקשורים לקשירת קשר להלבנת כספים והונאת ארצות הברית.

המקרה נסוב סביב הפריצה למערכות האלקטרוניות של בנק  Bitfinex ב-2016, בה ההאקר גנב כ-120,000 מטבעות ביטקוין והעביר אותם לארנק דיגיטלי מחוץ לבורסה.

התובעים אומרים שהארנק הדיגיטלי היה בשליטת ליכטנשטיין. מסמכי בית המשפט מראים כי לאחר מכן הוא קשר קשר עם אשתו, מורגן, להלבין את הכסף הזה ולבצע שורה של עסקאות קטנות ומורכבות על פני פלטפורמות דיגיטליות כדי לנסות להסתיר את הכסף.

מסמכי בית המשפט טוענים כי בני הזוג המירו את מטבעות הביטקוין הגנוב לדולר ארה"ב באמצעות כספומטים של ביטקוין ורכשו אסימונים בלתי ניתנים לזיהוי, זהב וכן כרטיסי מתנה של Walmart.

לאחרונה, משרד המשפטים האמריקני הגביר את מאמציו לפצח מעשי פשע במטבעות קריפטוגרפיים והקים כוח משימה לאומי, בסתיו שעבר ,שיתמקד בחקירת פשעים מורכבים אלה.

Bitfinex paid a whopping $ 23 million fee for depositing $ 100,000 - CoinCu News

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות