מאבק בין חיזבאללה ודיוויזיה 4 הסורית על שטחי שליטה להפצת סמים בדמשק

הסכסוך בין דיוויזיה 4 הסורית בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד לחיזבאללה הלבנוני התגבר באזורי ריף דמשק, בעקבות סכסוכים על משלוחי סמים ושטחי שליטה.

חילוקי הדעות בין שני הצדדים החריפו לאחר שחיזבאללה הלבנוני גייס אנשים חדשים שידאגו למכור את משלוחי ההרואין באזור, ועצירת אספקת הסמים לסוחרים הקשורים לדיוויזיה 4.

דיוויזיה 4 איימה לחשוף את שמות המפיצים החדשים ואתרי האחסון וההסלקה בסביבת דמשק, אלא אם כן יסכים חיזבאללה לדרישותיו להעלות את אחוזיו מרווחי המשלוח, ולהחזיר את מלאכת ההפצה לידי אנשי צבא סוריה והסוחרים הקשורים לדיוויזיה 4.

לפי רשת "קול הבירה", הסכסוך החל באמצע החודש שעבר, על רקע דרישת דיוויזיה 4 להגדיל את חלקה ברווחי המשלוחים ל-50%, בתמורה למתן מתקנים משם יופצו לדמשק ולאזורים הכפריים שלה, לאחר שעד כה הם קיבלו עמלה באחוזים שנעו בין 30 ל-40 אחוזים מהרווחים של משלוחי הקנאביס והחומרים נרקוטיים.

רשת התקשורת אישרה כי חילוקי הדעות החריפו על רקע דחיית דרישות דיוויזיה 4 להעלות את אחוז המרווח שלהם, וגיוס מפקדים וגורמים חדשים משורות המיליציות המקומיות, לפיקוח על תהליך הפצת הסמים יחד עם אלה הקשורים לדיוויזיה 4, לפני סילוקם לצמיתות.

יש לציין כי אנשי חיזבאללה ודיוויזיה 4 הציפו את הבירה הסורית, דמשק, ואת אזוריה הכפריים בסמים, כפי שהם מקודמים כעת בפלטפורמות מחשב פרטיות, לאור יום ובפומבי.

הברחת כדורי סמים