ישראל שולחת אזהרות לחברות לבנוניות המעורבות בפרויקט הדיוק של חיזבאללה

ישראל, כדרכה, שולחת אזהרה חד משמעית , שאינה ניתנת להתעלמות , בטרם פעולה , לחברות לבנוניות המעורבות בפרוייקט הדיוק של חיזבאללה. העבר הוכיח כי אחרי האזהרה, אצל ישראל, מגיעה המכה…..

שר הביטחון גנץ חתם על צו תפיסה לחברות לבנוניות המספקות חומרי גלם לפרויקט הדיוק של חיזבאללה.

זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שמערכת הביטחון מפרסמת צו שמטרתו לפגוע בפרויקט הדיוק של חיזבאללה.

שר הביטחון בני גנץ: "חיזבאללה מסכן את אזרחי לבנון ואת מדינת לבנון – נמשיך להציע סיוע הומניטארי לאזרחים ולפעול בנחישות מול פרויקט דיוק האיראני שפועל מלב ליבה של לבנון"

במסגרת פעילות משותפת של אגף המודיעין בצה״ל והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון, חתם שר הביטחון גנץ על צו תפיסה ל-3 חברות לבנוניות אשר מקיימות קשרי מסחר על בסיס שוטף ובאופן מתמשך עם ארגון חיזבאללה, ומספקות לו ציוד המשמש לפרויקט הדיוק.
צו זה הנו חלק מהנחיית שר הביטחון להדק את הלחץ הכלכלי על פרויקט הדיוק בלבנון, ומצטרף לצו תפיסה עליו חתם שר הביטחון בחודש אוגוסט האחרון כנגד חברה דומה.
החברות אשר נגדן הוצא צו התפיסה הינן ״טפיילי״, ״אלמביצ׳״ ו״ברכאת״. חברות אלו סוחרות במכונות, שמנים ומערכות אוורור אשר נדרשים למערך הייצור של חיזבאללה ולפרויקט הדיוק בפרט.
צווי התפיסה של שר הביטחון, יאפשרו את הכנסת החברות ל״רשימות שחורות״ במערכות הפיננסיות בעולם ויקשו מאוד על המשך פעילותן.

שר הביטחון בני גנץ: "במקום לעזור לאזרחי לבנון ולשיקומה – בחיזבאללה ממשיכים לסכן את אזרחי לבנון ואת המדינה כולה ולזרוע כאוס. חיזבאללה בתמיכת איראן, פוגע ביכולת לייצב את לבנון. ישראל תמשיך להושיט את ידה לעם הלבנוני ולהציע סיוע הומניטארי, ובמקביל תמשיך לשים את ידה על ניסיונות להכניס אמצעי לחימה מתקדמים שיסכנו את אזרחיה, בדגש על קידום פרויקט הדיוק האיראני שפועל מתוך לב ליבה של לבנון". (קרדיט: משרד הביטחון)

דובר צה״ל בערבית, אביחי אדרעי חושף פרטים על החברות שכנגדם הוטלו צווי התפיסה ע״י שר הביטחון:

1 – חברת ׳אטפילי׳ מוכרת לחיזבאללה ציוד ומכונות, בין היתר מנופים אשר מסייעים לארגון לבנות בסיסים. החברה שייכת למשפחת ׳אטפילי׳. המנהל בפועל של החברה הוא איהאב ולחברה יש ספקים בטורקיה, הולנד וכווית.

2- ׳אלמבאייד׳ אשר מוכרת לחיזבאללה שמן מכונות וציוד נוסף, הבעלים של החברה הוא עלי אל-מובאיאד, בעל תואר בהנדסאות, החברה מקיימת קשרי מסחר עם חברות בינלאומיות, במיוחד אירופאיות.

3 – ׳ברכאת׳ – חיזבאללה רוכשת מערכות חימום וקירור עבור אתרים חדשים של הארגון. בעל החברה הוא נביל עלי ברכאת. החברה מקיימת קשרים עסקיים עם חברות בינלאומיות.

ברקע המלצת בכיר אמ"ן לישראל לפעול נגד פרויקט הדיוק של החיזבאללה. דעה -  Nziv.net

קרדיט לתמונות: דובר צהל