קרן המטבע מתעקשת על תוכנית מקיפה ללבנון כולל מאבק בשחיתות כתנאי לסיוע

המנהלת הכללית של קרן המטבע הבינלאומית, קריסטלינה ג'ורג'יבה, הודיעה ביום חמישי כי המוסד יתמוך רק ב"תוכנית מקיפה" ללבנון שתטפל בכל בעיות המדינה, כולל השחיתות. 

"אין לי מה לשתף עד כה חוץ מלומר שהצוות שלנו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם עמיתיו הלבנונים", אמר ג'ורג'יבה בראיון למספר כלי תקשורת, כולל AFP.

"אנחנו מתעקשים שזו תהיה תוכנית מקיפה", הוסיפה.

ב-24 בינואר החלו גורמים בלבנון בשיחות עם קרן המטבע הבינלאומית על צעדי תמיכה שמטרתם לחלץ את המדינה מהמשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדותיה.

"כולנו יודעים שהמצב במדינה מסוכן מאוד, וכך זה היה הרבה זמן, ושבלי התחייבות חזקה מהממשלה לשנות את מהלכיה יימשך הסבל של העם הלבנוני. ," היא הוסיפה.

היא בירכה על העובדה שלצוותי IMF יש כעת "שותף".

לדבריה, הדיונים מתמקדים כעת בהצעת תקציב שתטפל בבעיות המגזר הבנקאי של לבנון, ו"רפורמות שהמדינה צריכה, כולל יותר שקיפות במה שהממשלה עושה".

והיא הוסיפה שלמרות זאת, "אין לנו עדיין תוצאות רצויות".

"אני מאוד שמחה לראות את המחויבות הזו. בוא נראה כמה רחוק וכמה מהר אנחנו יכולים להתקדם, כדי שנוכל לתמוך בתוכנית", אמרה ג'ורג'יבה.

בתשובה לשאלה על בעיות השחיתות המשתוללות בלבנון והסיכונים למוניטין של קרן המטבע הבינלאומית, ציינה ג'ורג'יבה כי קרן המטבע הבינלאומית "מודעת לכך".

היא הדגישה את הצורך בתמיכה של כולם בתוכנית, כולל תמיכת ה"קהילה" וה"אנשים רגילים".

המדינה הלבנונית פרסה את חובותיה החיצוניים לשנת 2020, לראשונה בתולדותיה.

המטבע הלבנוני איבד כ-90% מערכו בשוק השחור, בתקופה שבה ארבעה מתוך חמישה לבנונים חיים כעת מתחת לקו העוני, לפי דיווחי האו"ם.

למרות ההידרדרות החברתית והכלכלית של המדינה, המעמד השליט ממשיך לחסום רפורמות שיאפשרו לתורמים זרים להעניק סיוע.

Untitled

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות