בכיר עיראקי חושף את תפקידה של בגדד בהריגת מנהיג דאעש קורשי

ביום חמישי חשף בכיר עיראקי את התפקיד שמילאה ארצו במבצע האמריקאי שהוביל להריגתו של מנהיג דאעש אבו איברהים אל-האשימי אל-קורשי.

דובר מפקד הכוחות המזוינים, האלוף יחיא רסול, אמר בציוץ כי המבצע לחיסול מנהיג הארגון "בוצע לאחר ששירות הביון הלאומי העיראקי סיפק לקואליציה הבינלאומית מידע מדויק, אשר הובילה אותם לביתו של המנהיג ולהרוג אותו".

רסול לא חשף פרטים נוספים על אופי המידע שסיפקה עיראק לארצות הברית, אך גם אף בכיר אמריקאי, כולל הנשיא ג'ו ביידן, לא דיבר על תפקיד עיראקי כלשהוא במבצע.

ביידן הודיע ​​כי ארצו "הסירה איום טרור גדול" על ידי הריגתו של אל-קורשי, שפוצץ את עצמו במהלך מבצע נחיתה שביצעה יחידת קומנדו אמריקאית עם שחר ביום חמישי בבית בסוריה בו שהה עם משפחתו, בעיירה אטמה באזור אידליב בצפון מערב סוריה.

"בעוד חיילינו מתקדמים בניסיון לעצור אותו, המחבל, במעשה פחדנות נואש אחרון, וללא התחשבות בחיי משפחתו או אחרים בבניין, בחר לפוצץ את עצמו… במקום להישפט על הפשעים שביצע", הוסיף ביידן.

גורם בכיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כל ההרוגים בפשיטה היו "בשל פעולות של טרוריסטים של המדינה האסלאמית" ולא מאש של כוחות ארה"ב.

אף גורם אמריקאי לא נפגע בפשיטה, אך אחד המסוקים שהשתתפו במבצע נתקל בבעיה טכנית, שחייבה את השמדתו באתר הנחיתה.

המבצע מהווה את הכישלון הגדול ביותר לארגון הג'יהאד מאז הריגתו של מנהיגו לשעבר אבו בכר אל-בגדאדי ב-27 באוקטובר 2019 במבצע אמריקאי דומה שנערך אף הוא באזור אידליב.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם טוען כי נהרגו לפחות 13 בני אדם, בהם ארבעה ילדים ושלוש נשים, במהלך המבצע, שהחל בהנחתה מהאוויר ,מעט אחרי חצות שבין רביעי לחמישי, ונמשך יותר משעתיים והיה רצוף ירי ועימותים.

מאז נטל על עצמו את תפקידו לרשת את אל-בגדאדי, אל-קוראשי לא הופיע בציבור או באף אחד מהפרסומים של הארגון הקיצוני, ומעט ידוע עליו או על תנועותיו. 

داعش" بعد القرشي.. شارة نهاية أم نقطة رجوع؟

קרדיט לתמונה: אלעין אלאיחבריה