מגזין אמריקאי: סוריה לא יציבה ולא בטוחה ולא ניתן עדיין להחזיר פליטים

במאמר של הסופר הבריטי ג'יימס סניל, במגזין "Foreign Policy"  הוא דיבר על העובדה שסוריה אינה יציבה ואינה בטוחה.

בחודש שעבר, אם כי לתקופה קצרה, נראה היה שבריטניה הפכה לחלק מהמחלוקת המשפטית בין שרי הפנים של האיחוד האירופי על המדינה הכושלת (סוריה), נכתב במאמר.

ג'ונתן הארגריבס, הנציג הבריטי המיוחד לסוריה, הצהיר כי עמדת בריטניה נותרה בעינה: "סוריה אינה מדינה בטוחה להחזרת פליטים עדיין. אנחנו לא נגרש אנשים לסוריה".

הסורים בבריטניה נשמו לרווחה, מאחר וחששותיהם היו אמיתיים. אם העמדה הבריטית היתה משתנה זה לא תקדים. דנמרק אישרה כבר כמה חודשים שסוריה הפכה למדינה בטוחה.

כשהסורים ניסו לעזוב את דנמרק ולבקש מקלט בהולנד ובנורווגיה, הם התמודדו עם מכשולים חדשים בקבלת תושבות.

הכותב ציין שסוריה איננה מדינה בטוחה היות והלחימה נמשכת שם ופליטים שחזרו ,כמו מאזן חמאדה, עברו עינויים בידי המשטר, והרבה פליטים לשעבר ,ששבו למולדתם נעלמו ללא עקבות במרכזי הביטחון של המשטר.

משטר אסד אינו בסכנת קריסה, אך הוא הפך להיות תלוי בתומכים זרים וזקוק מאוד להון חיצוני.

האלימות באזור אידליב שבצפון סוריה, הנשלט על ידי האופוזיציה, עדיין נמשכת וכן ישנה אלימות רבה בדרום המדינה למרות שכל מתנגדי המשטר ששם עשו סולחה עם השלטון המרכזי.

במקביל, סוריה נתפסת בחו"ל כמדינה כאוטית שמייצאת סמים ופליטים, וכלי התקשורת של הפזורה הסורית בעולם מביעים את חששות הפליטים שמדינות אירופה ילכו בעקבות הרעיון של דנמרק ושוודיה שסוריה הפכה למדינה בטוחה לשובם וגם הם יתחילו לדחוק אותם אל מחוץ לגבולות המדינה.

קרדיט: זייתון