הותקפו מחסני נשק של חיזבאללה במתחמי חטיבות הטק"ק האסטרטגיות הסוריות

רשת אלערביה דיווחה על תקיפות אוויריות ישראליות על אתרים בסביבת הבירה הסורית, דמשק בלילה שבין ראשון לשני.

מקור צבאי סורי אמר, לפי סוכנות הידיעות רויטרס, היום, יום שני, כי מטחי טילים ישראלים, שהגיעו מכיוון ריאק, שבצפון מזרח לבנון, כוונו לכמה אתרים בסביבת דמשק.

הוא גם הוסיף כי ההגנה האווירית הסורית הצליחה ליירט את רוב הטילים הללו.

מחסני חיזבאללה

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם ציין כי ההפצצה הישראלית כוונה לאתרים ומחסנים של "חיזבאללה" הלבנוני בסביבת העיר אל-קוטאיפה, הממוקמת במזרח חבל קלמון, צפונית מזרחית לבירה דמשק.

הוא גם הסביר כי לפחות 5 פיצוצים נשמעו באלקטיפה – القطيفة, שאחריהם פרצו שריפות באתרים צבאיים ומחסני נשק ותחמושת השייכים לחיזבאללה.

כמו כן קולות של אמבולנסים שמיהרו לזירת השריפות, וכי יש אישור  על נפגעים בתקיפה זאת.

חיזבאללה, בנוסף למספר מיליציות איראניות אחרות, נמצא במספר רב של מפקדות צבאיות במזרח הרי קלמון באזור הכפרי של דמשק.

מאות תקיפות

ראוי לציין שבמהלך השנים האחרונות, ישראל ערכה מאות תקיפות אוויריות בסוריה , שפגעו באתרים של צבא המשטר, ובמיוחד במטרות איראניות וחיזבאללה.

עם זאת, במהלך החודשים האחרונים היא הסלימה את תקיפותיה עוד יותר למה שמכונה "מלחמת הצללים" נגד מטרות הקשורות לאיראן בעומק הסורי.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפות מסוג זה, אך כל ממשלות ישראל , בעשר השנים האחרונות, חזרו לא פעם על כך שהן ימשיכו להתמודד עם מה שהם מתארים כניסיונות של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בשטח סוריה.

במיוחד כאשר מיליציות רבות בגיבוי של טהראן, בראשות חיזבאללה, פעילים באזורים נרחבים בפאתי דמשק, כמו גם במזרח, דרום וצפון מערב סוריה, בנוסף, כמובן, לאזורים בגבול לבנון-סוריה.

הערה ברקע הכתבה: באזור אלקטייפה , צפונית מדמשק , פרוסות 2 חטיבות טילי קרקע-קרקע האסטרטגיות של צבא סוריה , חטיבה 155 – סקאד וחטיבה 156 – חטיבת פרוג שעברה הסבה ומפעילה יחד עם חטיבה 158 טילי M-600, כאשר כל מרחב הפריסה של משגרי הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח מאובטח ע"י דיביזיה 3 של צבא סוריה.

בעבר הותקפו כבר מחסני נשק בתוך החטיבות הסוריות של דיביזיה 3 לאחר שנודע למודיעין הישראלי, כך על פי מקורות זרים, שהם נמצאים תחת שליטה מלאה של חיזבאללה, שם הוא מאחסן מערכות נשק חדישות שהגיעו מאיראן ואמורות להיות מועברות לשטח לבנון מאוחר יותר. אפשר והתקיפות אמש נועדו לסכל שוב כוונות שכאלו.