עיתון גרמני חושף כיצד נפרץ הטלפון של עיתונאי באל-ג'זירה ע"י "פגסוס"

העיתון הגרמני, Die Zeit, הסביר כיצד דמות תקשורתית ערבית מפורסמת הייתה מטרה באמצעות תכנית הריגול הישראלית "פגסוס", בגלל שהוא נהג לבקר קבוע את המשטר הסעודי .

העיתון הצביע על כך שהראיות שחשף מצביעות על מעורבות של נסיך סעודי בעניין.

ב-26 בינואר, החודש, נמסר כי הטלפון הנייד של העיתונאי הלבנוני של ערוץ אל-ג'זירה הקטארי, ע'אדה עויס – غادة عويس (בן 44), הותקף באפריל אשתקד, באמצעות הודעה אנונימית שנשלחה ממרוקו באמצעות אפליקציית WhatsApp, מה שגרם לתקלה במערכת ההפעלה של הטלפון, והתברר מאוחר יותר כתוכנת הריגול "פגסוס" הישראלית.

העיתון הגרמני חשף כי ההאקרים הצליחו לגנוב נתונים אישיים מהטלפון של אואיס, בהיקף של לא פחות מ-43.32 מגה, ולאחר מכן פורסמו תמונות פרטיות של עויס באינטרנט, וחשפו אותו לתביעות לשון הרע, שקצין צבא סעודי תיאר בתור "נקמה".

עיתון "די צייט" אישר, לפי רשת החדשות הסורית  "אלדוראר אל-שאמיה", כי הייתה לו גישה להקלטות של שיחות פנימיות של משתתפי מבצע הריגול על עויס, תמונות, העברות כספים והעתקי כרטיסי טיסה, המעידים על מעורבותו של הנסיך הסעודי במבצע זה, מה שמצביע על כך שמטרת המתקפה הייתה למעשה ניסיון להשתיק את ע'אדה עויס, ולהדגיש שהוא האיש המייצג את רשת אל-ג'זירה, התוקפת קשות ובאופן קבוע את ערב הסעודית.

Die Zeit ציין כי התוכנית לתקוף את הטלפון של עויס תוכננה בארוחת ערב ב"מועדון המיליארדרים" במלון המפואר טאג' דובאי, בשבת בסוף אפריל 2019.

לפי העיתון, התוכנית כללה יירוט ופרסום תמונות פרטיות של עויס, בכל רחבי העולם באמצעות רשת של תומכים של ערב הסעודית באמריקה, אירופה ומדינות אחרות. העיתון מסר כי הוא השיג את המידע שלעיל באמצעות שיחת טלפון בין שתי נשים אמריקאיות שהשתתפו במבצע זה.

היכולות של תוכנת "פגסוס" הישראלית:

بيغاسوس.. برنامج تجسس إسرائيلي لاختراق أجهزة العرب

קרדיט לתמונות: אלחליג' און ליין