דיווח: ביום שישי הותקפו מטרות איראניות במזרח סוריה

*- מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי הפיצוצים בעיר המחוז אל מיאדין, הממוקמת במזרח סוריה, התרחשו במקביל לטיסה של כלי טיס לא מזוהים מעל האזור *- שיירת נשק של חיזבאללה העבירה טילים איראנים לקרבת גבול סוריה-לבנון

ביום שישי, דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי פיצוצים הדהדו בעיר אל-מיאדין שבמזרח סוריה, הנמצאת בשליטת מיליציות המזוהות עם איראן באזורי מחוז דיר א-זור.

מהמצפה נמסר כי בזמן שנשמעו הפיצוצים טסו בשמי האזור כלי טיס לא מזוהים.

המצפה לא מסר פרטים לגבי האם היו נפגעים כתוצאה מהפיצוצים.

מוקדם יותר של אותו יום, המצפה אישר הגעתן של שתי משאיות למחסני נשק השייכים לחיזבאללה הלבנוני באזור עתיקות א-שיבלי  ( آثار الشبلي) באזור המזרחי של מחוז דיר א-זור.

המצפה ציטט מקורות שאמרו כי על שתי המשאיות הועמסו אמצעי לחימה ותחמושת, שכללו טילים לטווח קצר ובינוני, בנוסף לנשק קל ובינוני.

המקורות הוסיפו כי שתי המשאיות הגיעו למחוז ריף דמשק , לקרבת גבול סוריה-לבנון, שם נפרקו מטענן באתרים ובמחסנים השייכים לחיזבאללה הלבנוני, וציינו כי חיזבאללה פיקח בעצמו על העברת הנשק.

הערה ברקע הדיווח: אפשר ומדובר בניסיון איראני למשוך את ישראל לתקוף משלוח זה ,אחרת אם היה מדובר בנשק מתקדם החיזבאללה היו ממהרים להעבירו לשטח לבנון הנהנה מחסינות מפני תקיפות ישראליות.

קרדיט לתמונה: אלערביה