לאחר שאיראן ניתקה את הגז, עיראק פונה לסעודיה לאספקת חשמל אלטרנטיבית

לאחר הפסקת חשמל כמעט מוחלטת, עיראק פנתה לחלופה אחרת לגז האיראני כדי לענות על צרכיה באמצעות חתימה על מזכר הבנות בתחום הקישוריות החשמלית עם סעודיה.

המזכר נחתם על ידי שר האנרגיה הסעודי, הנסיך עבדולעזיז בן סלמאן, עם מזכיר מועצת השרים בממשלת עיראק , חמיד אל-ע'זי, בהשתתפות שר הנפט העיראקי איהסאן עבדול-ג'באר ושר החשמל העיראקי האחראי, עאדל כרים.

שר האנרגיה הסעודי אמר: אנו שואפים להשיג השקעות אופטימליות בחיבור החשמלי עם עיראק, והפרויקט הגיע לאחר מחקר שהראה שפרויקט השיתוף מספק הזדמנויות מבטיחות לשתי המדינות. הוא הוסיף כי החיבור מהווה צעד לשיפור ההזדמנויות להקמת שוק אזורי לסחר בחשמל.

מזכ"ל מועצת השרים בממשלה העיראקית, חמיד אל-גאזי, מצדו אמר: קשר החשמל עם סעודיה תורם לספק את הצורך של עיראק בחשמל, ומוסיף:

"לשותפות עם סעודיה בחשמל יש תשואות כלכליות. מנגד, שר החשמל עאדל כרים אישר כי "החיבור עם סעודיה יושלם תוך שנתיים", והסביר כי:

הוא ציין כי: "חיבור רשת החשמל עם המפרץ יספק לעיראק רק 500-600 מגה וואט, ושהצורך בפועל הוא יותר מ-31 אלף מגה וואט, והייצור, כלומר האנרגיה המופקת כיום בתנאים הטובים ביותר, הגיע ל-20 אלף מגה וואט, כלומר הצורך בפועל עכשיו אם כל התחנות פועלות, המחסור הוא 10 אלפי מגה וואט, ולכן חיבור הרשת עם המפרץ יספק לרשת 6% מכמות המחסור ו-1.9% מהסך הכל, וכן לכן זה רק אחוז קטן ממה שעיראק צריכה".

משרד החשמל הודיע ​​מוקדם יותר השבוע, על ירידה בשעות אספקת החשמל במדינה עקב כיבוי קווי אספקת חשמל איראניים, שהשפיעו לרעה על מערכת החשמל בעיראק.

كيف نوفر الطاقة - موضوع

קרדיט לתמונה: מודוע