רקטות קטיושה נורו לעבר נמל התעופה הבינלאומי של בגדאד

היום, יום שישי, אמר מקור ביטחוני עיראקי כי נמל התעופה הבינלאומי של בגדאד הופצץ על ידי לפחות שש רקטות קטיושה.

המקור דיווח כי: "האגף האזרחי של נמל התעופה של בגדאד היה נתון למתקפת טילים בשעה (4:30) לפנות בוקר, כאשר לפחות 6 טילים נחתו באזור המסלול ובאזורים הקרובים לצד האזרחי".

הגורם הוסיף, כי ההפצצה גרמה לנזק למספר כלי טיס כתוצאה מפגיעות הטילים, והדגיש כי "הפעלת מערכת ההגנה האווירית העיראקית עצרה מספר טילים".

תדירות ההתקפות הללו ירדה בתקופה האחרונה, מה שגרם רק לעתים רחוקות לנפגעים, ואף צד לא לקח אחריות, אך וושינגטון מייחסת אותן למיליציות הנאמנות לאיראן.

בעידן נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התגברה המתיחות בין ארה"ב לאיראן, שבאה לידי ביטוי לעתים קרובות בעיראק, שבה לשתי המדינות יש השפעה ודומיננטיות.

שתי המדינות היו פעמיים על סף עימות צבאי ישיר, הראשון ביוני 2019 לאחר שאיראן הפילה רחפן אמריקאי שלדבריה חדר למרחב האווירי שלה, והשני לאחר הריגתו של מפקד כוח קודס באיראן , קאסם סולימאני והרמטכ"ל של רשות הגיוס העממי אבו מהדי אל-מוהנדיס.

אינטרסים אמריקאים בעיראק הותקפו עם טילים או מל"טים לפעמים, כולל בקרבת השגרירות האמריקאית בעיראק, וכן בסיסים צבאיים עיראקים הכוללים כוחות מהקואליציה הבינלאומית, כמו בסיס עין אל-אסד במערב המדינה, או נמל התעופה ארביל באזור כורדיסטן.

עיראק הודיעה רשמית בתשעה בדצמבר כי נוכחותם של כוחות לוחמים זרים במדינה הסתיימה בסוף שנת 2021 וכי המשימה החדשה של הקואליציה הבינלאומית היא ייעוץ והדרכה בלבד.

יישום הסכם זה הוכרז בפעם ראשונה ביולי בוושינגטון על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך ביקור ראש הממשלה העיראקי מוסטפא אל-קזמי והוסכם כי כ-2,500 חיילי ארה"ב ו-1,000 חיילי קואליציה יישארו בעיראק.

כוחות אלו מספקים ייעוץ והכשרה מאז קיץ 2020 לכוחות העיראקים, בעוד שרוב הכוחות האמריקאים שנשלחו לעיראק ב-2014 כחלק מהקואליציה הבינלאומית בפיקודו של הנשיא דונלד טראמפ עזבו את המדינה.

 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות