עצם מסתורי שלא נראה בעבר בחלל שולח קרן לכדור הארץ כל 20 דקות

העיתון הבריטי, "דיילי מייל", אמר כי אסטרונומים הכריזו על גילוי של עצם מסתורי במרחק של 4,000 שנות אור מכדור הארץ שאינו דומה לשום דבר שנראה בעבר בחלל.

עב"מים בחלל

הסוכנות הצהירה כי מדענים מאמינים שהעצם המסתורי יכול להיות שייך לכוכבי נויטרונים או להיות ננס לבן עם שדה מגנטי חזק במיוחד, הידוע גם בשם "כוכב מגנטי".

היא ציינה שבמהלך סיבובו בחלל, הגוף שולח קרן לכדור הארץ למשך דקה אחת כל 20 דקות, כלומר שלוש פעמים בשעה, שזה אחד הדברים הבהירים ביותר בשמי הלילה.

העיתון הבריטי ציין כי האסטרופיזיקאית ד"ר נטשה הארלי ווקר מהמרכז הבינלאומי לחקר רדיו אסטרונומיה (ICRAR) של אוניברסיטת קרטין באוסטרליה, הובילה את הצוות שהגיע לגילוי זה של עצם מסתורי שאין שני לו בחלל, וציין כי הצוות שלה היה במשימת מיפוי היקום באמצעות גלי רדיו כאשר נתקל ב"כוכב מגנטי" הייחודי.

האסטרופיזיקאית אמרה: "הדבר הזה הופיע ונעלם תוך כמה שעות במהלך התצפיות שלנו, זה היה לגמרי לא צפוי, זה היה די מפחיד עבור אסטרונום כי שום דבר ידוע בשמיים לא עושה את זה."

"זה באמת מאוד קרוב אלינו, במרחק של כ-4,000 שנות אור," הוסיפה הארלי ווקר. זה בחצר האחורית של הגלקסיה שלנו", אמרה והסבירה כי "התצפיות תואמות עצם אסטרופיזי צפוי שנקרא מגנטר בגיל מתקדם מאוד".

היא הסבירה שעצם זה עשוי להיות "סוג של כוכב נויטרונים מסתובב באיטיות, שתיאוריה היה צפוי, אבל אף אחד לא ציפה שהוא יתגלה בכזה אופן ישיר, כי לא ציפינו שהוא יהיה כל כך בהיר".

חפץ מסתורי שלא נראה בעבר בחלל שולח קרן לכדור הארץ כל 20 דקות