ההתבססות האיראנית בדרום סוריה

בחודשים האחרונים כוח קודס האיראני פועל על מנת להרחיב את השפעתו ואת התמיכה בו, גם צבאית וגם כהשגת לגיטמציה למעשיהם של האיראנים ושל חיזבאללה בדרום סוריה (תיק הגולן, ומיליציות שיעיות אחרות).

במסגרת הניסיונות הבלתי פוסקים של כוח קודס להשתלט על דרום סוריה מנהיגים ואנשי דת בולטים בערים, עיירות וכפרים בדרום סוריה מקבלים סכומי עתק על מנת לתמוך בכוח קדס ואף לפעול תחת שורותיו באחת מהמיליציות האיראניות.

כך לדוגמה, עפ״י גורמים מודיעיניים, מספר מנהיגי קהילות בעיר א-סוידאא׳, בעיקר בני העדה הדרוזית, קיבלו כסף על מנת לתמוך בפעילות הצבאית של כוח קודס ושל חיזבאללה בדרום המדינה.

השינוי המשמעותי ביותר נעשה בכפר קרפא – כפר שבמקורו היה סוני ולאחר ההשתלטות האיראנית עליו, בעזרת שקי כסף רבים שהגיעו לאישים חשובים בכפר, נהיה כפר שיעי שבו איראן מצליחה להתבסס בקלות, לעיתים בעזרת האזרחים המקומיים המקבלים משכורות תמורת עזרתם ומגויסים למיליציות איראניות שונות.

המשפחה הבולטת ביותר שפועלת עבור משמרות המהפכה האיראנים בכפר קרפא היא משפחת אלע׳זאלי שחמישה מבניה עובדים בשורות המיליציות האיראניות.
לדוגמה, שיח׳ זידאן עבדאללה אלע׳זאלי הסב מסגד בעיירה קרפא למרכז לימוד שיעי (חוסניה) שבו הוא מפיץ את עקרונות המשטר האיראני וכך הוא קונה את דעת הקהל של צעירים רבים מקרפא ומכפרים נוספים מדרום סוריה ומגייס אותם למיליציות האיראניות.

בדומה לקרפא, באמ״ן עוקבים אחר תהליכים דומים נוספים בעיירות אחרות בדרום סוריה כמו העיירה סעסע, שם מתחיל תהליך דומה של תמיכה בכוח קודס לאחר קבלת סכומי עתק.
עפ״י מספר דיווחים כוח קודס הצליח להפעיל מספר משפחות מרכזיות בעיירה לטובת המיליציות האיראניות – משפחות חידר, אלבע׳דאדי וחמאדה.

File:Free Syrian Army Occupied Area (South).jpg - Wikimedia Commons

קרדיט: עולם החדשות בטלגרם  קרדיט לתמונה: ויקימדיה