בשת"פ איראני חיזבאללה מקים מרכז גדול לריגול אלקטרוני באזור אלקוצייר

רשת הטלויזיה הערבית – "אלחדת' ", רשת בת של רשת "אלערביה" הסעודית , מדווחת כי על פי מקורות יודעי דבר החיזבאללה מתכנן להקים מרכז ענק לריגול אלקטרוני , בשיתוף עם משמרות המהפכה האיראנים, ליד העיר אלקוצייר , שבמערב מחוז חמאת בסמוך לגבול לבנון.

על פי הרשת, חיזבאללה מתכנן לפנות, באזור המתוכנן להקמת מרכז הריגול ,  רצועה של 10 ק"מ באזור קו הגבול, מכל התושבים ולהקים שם מרכז תקשורת ענק שיתבסס על מערכות ריגול אלקטרוני רוסיות מתקדמות מדגם "אראזת" – ارازت שנמכרו לאיראנים, ושישמשו להאזנות ולריגול אחרי פעילות תקשורת אוייב , כאשר ישראל מהווה מוקד עיקרי להתעניינותם. הרחקת כל האנשים מקרבת המתקנים נועדה , כך על פי הרשת , "למנוע מסוכנים ישראלים הפועלים באזור מלאסוף מידע על המתקנים החדשים".

shoghi

קרדיט לתמונה: https://www.shoghicom.com/

היחידה שתפעיל את האתר , תהיה יחידה 110 של חיזבאללה, העוסקת באיסוף מודיעין מחוץ לגבולות לבנון, ובשיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים המתאימים במשמרות המהפכה האיראנים.

על פי הרשת, המסתמך על גורמי אופוזיציה סורים , החיזבאללה לא מתכונן לאפשר לגורמים מהמשטר הסורי כל גישה למתחמים לאיסוף מודיעין שהם מתכוונים להקים באזור אלקוצייר שבקרבת הגבול עם לבנון.

אחת ממטרות הקמת מרכז המודיעין ליד אלקוצייר הוא לתת כיסוי מודיעיני מבצעי לפעילות הגשר יבשתי האיראני שנועד להעביר מערכות נשק אסטרטגיות מטהרן לחיזבאללה בלבנון בדרך היבשה תוך שהשיירות חוצות את אדמות עיראק וסוריה. וכן לאפשר תקשורת טקטית יציבה ואיכותית לכוחות חיזבאללה והאיראנים הפועלים בשטח סוריה.