סעודיה תוקפת … לבנון "מסכלת" משלוח ימי ענק של סמים

שלטונות לבנון הודיעו, שלשום, על תפיסת משלוח חדש של כדורי הסם קפטגון, שאוחסן בקופסאות תה, בדרכו אל מעבר לים למדינה אפריקאית, ומשם לסעודיה, כך חשף שר הפנים בסאם מולואי.

תעשיית הכדורים הנרקוטיים, המכונה קפטגון, פורחת בלבנון. הרשויות הגבירו לאחרונה את מאמציהן לסכל פעולות הברחה, במיוחד לאחר ביקורת מצד מדינות המפרץ בראשות סעודיה, שניתקו את היחסים הדיפלומטיים עם ביירות באוקטובר האחרון, על רקע הצהרות של שר לשעבר שעוררו את מורת רוחם.

אל-מולואי אמר, במהלך מסיבת עיתונאים, שנערכה במטה המנהלת הכללית של כוחות ביטחון הפנים בביירות, כי "משלוח של כדורי קפטגון נתפס בדרכו לטוגו שבאפריקה", והסביר כי המשלוח היה אמור להפליג משם לסעודיה אחרי שינוי מתאים במסמכי המשלוח.

גלולות קפטגון הוחבאו בתוך שבעה טונות של תה ארוז בקופסאות קרטון.

אל-מולואי הדגיש כי סיכול הברחת המשלוח לא היה מתבצע "ללא מעקב קפדני וקבלת מידע מודיעיני", והדגיש כי גילוי הרשת להברחת הקפטגון "הוא עדות לעבודה רצינית של מעקב וחקירה".

משרד הפנים לא הודיע ​​על גודל משלוח הקפטגון, עד לסיום ספירת הכדורים שנמצאו בלמעלה מ-430 ארגזי תה.

שירותי הביטחון הלבנוניים סיכלו לאחרונה הברחות ענק שהיו בדרכן לעבר שווקי המפרץ.

ב-29 בדצמבר תפסו אנשי המכס הלבנוני תשעה מיליון כדורי קפטגון שהוחבאו במשלוח תפוזים בנמל ביירות, שהיה אמור להישלח לכווית.

ב-23 בדצמבר הודיעה משטרת דובאי על מעצרם של ארבעה תושבים בני לאום ערבי שניסו להבריח יותר ממיליון טבליות קפטגון במשלוח של לימונים "שהגיעו ממדינה ערבית". תמונות שפרסמה המשטרה הראו את המילים "תוצרת לבנון" על הקופסאות שנתפסו.

באפריל הודיעה סעודיה כי תפסיק את יבוא הפירות והירקות מלבנון ולא תאפשר את מעברם בשטחה, לאחר תפיסת יותר מ-5.3 מיליון כדורי קפטגון שהוחבאו במשלוח רימונים.

באוקטובר, כווית מתחה ביקורת על ממשלת לבנון על כך ש"אינה נוקטת צעדים כדי להרתיע את ההברחה המתמשכת והגוברת של הסמים".

כדורי קפטגון הם סם קל לייצור, ונמכרים בזול בשוק, ויש הרואים בהם אלטרנטיבה זולה לקוקאין.

תעשיית הקפטגון אינה חדשה באזור, שכן סוריה הייתה המקור הבולט ביותר לחומר זה מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011, אך הסכסוך הפך את ייצורו לפופולרי בשימוש ומיוצא יותר. מפעלי גלולות קפטגון פעילים גם בכמה אזורים בלבנון.

משרד האו"ם לסמים ופשע מסווג את קפטגון כ"סוג של ממריץ אמפטמין", בדרך כלל תערובת של אמפטמינים, קפאין וחומרים אחרים.

إحباط تهريب 1.6 مليون حبة «كبتاجون» مُخبأة في شاحنة قادمة عبر ميناء جدة  الإسلامي - أخبار السعودية | صحيفة عكاظ

 

קרדיט לתמונה: עכאז הסעודי