משבר אנרגיה קשה בעיראק- איראן מנתקת את אספקת הגז עקב חובות כספיים

משרד החשמל העיראקי  אישר כי קווי ההולכה של הגז האיראני נעצרו לחלוטין וכי הצורך במימון הפך דחוף לשמירה על קצב הגידול בביקוש. 
דובר המשרד אחמד מוסא אמר: מערכת החשמל בעיראק נמצאת במצב גרוע, שכן ארבעה קווים איראנים המספקים לעיראק אנרגיה פסקו מלפעול, וזאת עקב חובות כספיים שעיראק חייבת.

במשך שנים, עיראק מסתמכת על איראן לבדה בייבוא 1,200 מגה וואט של חשמל, כמו גם גז להזנת תחנות כוח מקומיות.

מומחים לענייני כלכלה מאמינים כי ניתן לשקם רבות מהתחנות הקיימות כדי להוות אלטרנטיבה זמנית לגז האיראני.

עיראק מייצרת 19-21 אלף מגה וואט של חשמל, בעוד שהצורך בפועל עולה על 30 אלף מגה וואט.

דובר משרד החשמל אחמד מוסא אמר עוד: "התרחשה עצירה בארבעה קווי אספקה ​​איראניים המספקים לעיראק (1100) מגה וואט חשמל , וגם אספקת הגז הלאומית צומצמה ב-50% בגלל מזג אוויר גרוע, שהוביל לירידה ביכולת לספק חשמל לאזרחים ".

"גם אספקת הגז האיראנית ירדה מ-50 מיליון מ"ק ליום ל-8.5 מיליון בלבד, וההשלכות המשולבות הללו גרמו להגבלת עומס ולהשעיית יחידות ייצור רבות במפעלי ייצור, מה שהשפיע לרעה על שעות העיבוד".

הוא הוסיף כי: "איראן הצדיקה את הסיבה לעצירת קווי האספקה ​​שלה בדחיית תשלומי החובות ", וכי "גם באיראן יש ביקוש שיא וצריכת יתר של אנרגיה, ואין לה חלופות".

דובר משרד החשמל קרא למשרד האוצר "לשלם את החובות של עיראק על הגז האיראני, כי העניין משפיע מאוד על האזרחים".

"לעיראק יש לא רק תחנות דלק, אלא יש גם תחנות קיטור ותחנות תרמיות, וכעת ההיערכות של המחוזות הדרומיים יציבה, אך המשבר נמצא כרגע במחוז הפרת המרכזי והאמצעי".

דובר משרד החשמל הסביר כי "הבעיה היא כיום מחסור בכמויות מספיקות של גז עקב מחדלי הממשלות הקודמות, ויש צורך לייבא גז כדי להבטיח את הצורך המקומי ".

קרדיט לתמונה: עיראק נט