לראשונה, רוסיה מבצעת תמרונים אוויריים משותפים עם הסורים בגולן

רוסיה ערכה תמרונים אוויריים משותפים עם מטוסי חיל האוויר הסורי במספר אזורים בסוריה, ולראשונה סמוך לכבול הגולן עם ישראל.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי הטייסים הרוסים ערכו סיור אווירי משותף עם מטוסי חיל האוויר הסורי לאורך גבול רמת הגולן , לאחר מכן לאורך הגבול הדרומי עד נהר הפרת ומעל אזורי צפון סוריה.

מהמשרד נמסר כי הטייסים הרוסים המריאו מבסיס חיל האוויר חמיימים בחוף הסורי, בעוד מטוסי המשטר המריאו מנמל התעופה הצבאי אל-סין ומשדה התעופה אל-דמיר בסביבת דמשק.

טייסים משני הצדדים השתתפו ב"תרגילי ירי טילים על מטרות אוויריות ופגיעה במטרות קרקע באחד משטחי האימונים הממוקמים במרכז המדינה", בהם הכוחות הרוסיים עשו שימוש במטוסי Su-34, Su-35 ו-A-50. בעוד כוחות המשטר השתתפו במטוסי מיג-23 ומיג-29.

משרד ההגנה הרוסי ציין עוד כי "תרגילים אוויריים משותפים כאלה יהפכו לסדירים מעתה והלאה", כך דיווחה סוכנות " TASS " הרוסית .

סיור רוסי משותף עם הצבא הסורי בנמל לטקיה

ב-18 בינואר הודיעה רוסיה על ביצוע סיור צבאי משותף עם כוחות המשטר הסורי בנמל לטקיה, ימים לאחר שהוחזרה לשירות, בעקבות תקיפה ישראלית על משטח בנמל בו היו מכולות שהגיעו זמן קצר קודם לכן מאיראן והכילו נשק עבור החיזבאללה בלבנון ושישראל רואה בו קו אדום ופועלת לסיכול העברתו.

באתר "רוסבסנה" – "Rusvesna" דווח כי בסיור המשותף, הראשון מסוגו, השתתפו יחידות מיוחדות של המשטרה הצבאית הרוסי תוך שימוש בכלי רכב צבאיים שונים, ובליווי אווירי של המל"טים של חיל האוויר הרוסי.