רויטרס: עוזרו לשעבר של אוסאמה בן לאדן נהרג בתימן

אתר המודיעין SITE דיווח ביום חמישי כי אל-קאעידה בחצי האי ערב הודיע ​​על הריגתו של אחד ממפקדיו הצבאיים במתקפה אמריקאית בתימן, לפי רויטרס.

ריטה כץ, מנהלת האתר העוקב אחר פעילותן של קבוצות חמושות באינטרנט, אמרה כי הארגון לא ציין שום תאריך ומקום של הריגתו של סאלח בן סאלם בן אובאיד אבולאן (המכונה גם אבו אמיר אל-חדרמי), אשר היה בין עוזריו של מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן לאדן.

כץ ציטטה דיווחים בטוויטר על תקיפה אווירית אמריקאית שהרגה שלושה לוחמי דאעש ב-14 בנובמבר.

בפברואר האחרון הודיע ​​האו"ם על מעצרו של מנהיג הארגון בחצי האי ערב, חאלד בטרפי, ועל הריגתו של סגנו, סעד עאטף אל-אוולקי, במהלך "מבצע ביטחוני בעיר אל-ג'יידה שבמחוז מהרה בתימן באוקטובר האחרון".

דו"ח האו"ם קבע אז כי "בנוסף לאבדותיו בקרב המפקדים שלו , אל-קאעידה בחצי האי ערב סובל משחיקה בשורותיו עקב עריקות, במיוחד לאחר המכות והתבוסות הגדולות שספגה במחוז אלבאידה בתימן".

הדו"ח ציין כי רשת אל-קאעידה העולמית "ניצבת בפני אתגר חדש ודחוף בכל הנוגע להנהגתה ולכיוון האסטרטגי שלה, לאחר תקופה חריגה של שחיקה בקרב מפקדיה הבכירים" באפגניסטן, מאלי, סומליה, תימן והמחוז הסורי של אידליב.

דובר פיקוד המרכז של צבא ארה"ב טוען כי לא בוצעו תקיפות אוויריות של צבא ארה"ב בתימן בין השנים 2020 ל-2021, בעוד שבעבר היו תקיפות אוויריות מרובות מדי שנה נגד אנשי אל-קאעידה בחצי האי ערב.

US announces reward up to $10 million for two senior Al-Qaeda leaders |  Arab News

 

קרדיט לתמונות: משרד המשפטים האמריקאי