עיתון אמריקאי: נעשה שימוש בנשק איכותי במתקפה באבו דאבי

העיתון האמריקני, "The Wall Street Journal", אמר היום, שלישי, כי חקירות ראשוניות הוכיחו כי החות'ים השתמשו בטילים בליסטיים, טילי שיוט ומזל"טים כדי לתקוף אתמול, יום שני, את בירת איחוד האמירויות הערביות, אבו דאבי, וכמה אזורים סעודיים.

העיתון ציטט גורמים הבקיאים בחקירות שאמרו כי התקיפות על אזור התעשייה "מוספה" באבו דאבי ובנמל התעופה הבינלאומי באבו דאבי היו בין התקיפת החות'יות הנועזות ביותר מאז פרוץ המלחמה בינם לבין הממשלה הלגיטימית בגיבוי סעודיה ואבו דאבי לפני שבע שנים.

בהתקפה על אבו דאבי נהרגו 3 בני אדם ו-6 נוספים נפצעו, והיא מבטאת התפתחות גדולה ביכולות הצבאיות של החות'ים הנתמכים על ידי איראן, כך טוען העיתון WSJ.

החקירה הראשונית של האמירויות אישרה, לפי וול סטריט ג'ורנל, את המידע שפרסמו החות'ים, ביום שני, בו אמרו כי השתמשו במל"טים, טילי שיוט וטילים בליסטיים במתקפה.

העיתון אמר כי המתקפה כוונה גם לעבר אזורים בסעודיה, וציין כי גורמים סעודיים אישרו את ההפלה של 9 מל"טים חות'ים במספר אזורים בממלכה, ביום שני.

סעודיה והקואליציה שבראשותה הגיבו לתקיפות אלו בתקיפות אוויריות שבהן נהרגו לפחות 11 בני אדם בבירת תימן, צנעא.

סגן שר ההגנה הסעודי הנסיך חאלד בן סלמאן מתח ביקורת על החות'ים, האשים את איראן בתמיכה צבאית וכתב בטוויטר: "התקפת הטרור ששיגרו החות'ים הנתמכים על ידי איראן על ערב הסעודית ואיחוד האמירויות מייצגת איום על ביטחון האזור שלנו" והוסיף: "הביטחון של האזור הפך להיות רק קלף במשא ומתן (על הסכם הגרעין הנערך כרגע בוינה)".

מוקדם יותר היום, עיתונים אמריקאים אמרו שממשלת איחוד האמירויות לוחצת על ממשל ג'ו ביידן להכניס מחדש את החות'ים לרשימת הטרור.

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה בחריפות את המתקפה האחרונה ואמרה שהיא תפעל עם האמירויות כדי להעניש את החות'ים, ובתגובה החות'ים איימו לתקוף מטרות חשובות יותר.

קרדיט: אלחליג' און ליין