ה"ניו יורק טיימס": מצבו של יורש העצר הסעודי לשעבר קשה

הניו יורק טיימס חשף כי יורש העצר הסעודי לשעבר, מוחמד בן נאיף, עדיין במעצר, אינו מסוגל לזוז ללא מקל עקב פציעה בקרסול לאחר שעבר טראומה ועינויים.

העיתון ציטט שני מקורות הבקיאים במצבו של הנסיך מוחמד בן נאיף שאמרו כי יורש העצר הסעודי לשעבר עדיין במעצר בית.

שני המקורות הוסיפו כי בן נאיף הוחזק תחילה בבידוד, במהלכו נשללה ממנו השינה והוא נתלה הפוך בקרסולו, ולאחר מכן הועבר לווילה על שליד ארמון אל-יאמאמה בריאד. ה"ניו יורק טיימס" ציטט מקורות שאמרו כי בן נאיף מוחזק ללא אפשרות לצפייה בטלוויזיה או בכל מכשיר אלקטרוני אחר והוא הורשה לקבל ביקור של בני משפחתו רק לזמן מוגבל.

שני המקורות ציינו כי ייתכן שבן נאיף נפצע בקרסוליו עקב עינויים במהלך מעצרו, וכי הוא אינו יכול לזוז ללא מקל.

לפי העיתון, עד כה לא הוגש נגד בן נאיף כתב אישום רשמי והממשלה לא סיפקה כל הסבר לסיבה למעצרו. רוב המומחים הסעודים מעריכים שבן נאיף נמצא במעצר כי הוא עשוי למנוע מהנסיך הנוכחי, מוחמד בן סלמאן, לנסות להפוך למלך הבא של ערב הסעודית.

אין זו הפעם הראשונה שדיווחים אמריקאים חושפים כי בן נאיף עונה לאחר מעצרו בסעודיה. בשנה שעברה חשפה הרשת האמריקנית NBC News כי הנסיך מוחמד בן נאיף איבד יותר מ-25 ק"ג ממשקלו עקב לחץ כבד שהופעל עליו. במהלך מאסרו, ולמרות הפציעות שסבל ,מוחמד בן סלמאן אינו מאפשר לו גישה לתרופות משככות כאבים.

 אחד המקורות, שביקש לא להזכיר את שמו, אמר לתקשורת: "למוחמד בן נאיף אין זכות לעזוב את מקום מעצרו, ואסור לו לראות אף אחד, ואפילו הרופא האישי שלו או עורך דינו אינם פטורים מכך."

בן נאיף, הידוע כבעל הברית הסעודי המהימן ביותר של ה-CIA, כיהן כשר הפנים מאז 2012 והפך לנסיך הכתר שלוש שנים לאחר מכן. מאז נובמבר 2017, מוחמד בן סלמאן עצר ועינה עשרות מבני דודיו, במאמץ להיפטר  מאויבים או ממתחרים פוטנציאליים בתוך המשפחה השלטת בסעודיה.

ה"ניו יורק טיימס" מפרסם דיווח על מצבו הקשה של יורש העצר הסעודי לשעבר

קרדיט לתמונה: אלואקת