ישראל: אימונים אוויריים עם ארה"ב נועדו לקראת התמודדות עם כל איום

במסר מרומז לאיראן, הודיע ​​דובר צה"ל, היום, יום ראשון, כי חיל האוויר שלו סיכם אימון משותף עם חיל האוויר האמריקני, והוסיף כי האימון, שנקרא "בז המדבר" התקיים בישראל, שם טסו צוותים מאומנים יחד כדי "ליישם מספר תרחישים ותקיפות אוויריות." – כך מדווחת רשת אלערביה.

"האימון ישפר עוד יותר את שיתוף הפעולה והמוכנות שלנו להתמודד עם כל איום", הוסיף דובר צה"ל בטוויטר.

בנוסף, האיומים בין ישראל לאיראן והאיום לפתוח במתקפה צבאית לא פסקו, שכן תל אביב איימה על טהראן לא פעם, במיוחד לאחר הכישלון המתמשך של המשא ומתן בווינה להגיע להסכם עד כה.

מתכוננים למתקפה נגד איראן

ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, מאיר בן שבת, קרא למלחמה נגד איראן, בהתחשב בכך שישראל לא תוכל להתמודד איתה אם תהיה לה נשק גרעיני. העיתון הישראלי "ישראל היום" דיווח כי הכנסת (הפרלמנט) אישרה תקציב סודי נוסף על מנת לתמוך במערכת הביטחון הישראלית, במטרה להיערך למתקפה על מתקני גרעין איראניים.

בינתיים, משקיפים שללו את האפשרות שישראל תפתח במלחמה נגד איראן מבלי לקבל אור ירוק מכיוון ארה"ב ואירופה, והדגישו שישראל חוששת מהתמודדות עם הנשק האיראני.

ההסכם אינו מחייב אותנו.

ביום שלישי שעבר אמר שר החוץ הישראלי יאיר לפיד כי ישראל לא זקוקה לאיש כדי להגן על ביטחונה, וכי כל הסכם במשא ומתן בווינה עם איראן על תכנית הגרעין שלה אינו מחייב אותה.

לפיד אמר עוד כי "ישראל מקיימת דיאלוג טוב עם ארה"ב ובריטניה ואף הצלחנו להשפיע על מהלכים בשיחות הגרעין". 

קרדיט לתמונה: רשת אלערביה