פיצוצים מסתוריים במספר ערים במערב איראן. המרחב האווירי פונה

סוכנות ידיעות מקומית איראנית ופעילים דיווחו, מאוחר בשבת בערב, כי פיצוצים מסתוריים נשמעו במספר ערים במערב איראן.

סוכנות הידיעות האיראנית המקומית "רוקנא" ציינה כי קול פיצוץ ענק נשמע בעיר אסדבאד שבמחוז חמדאן שבמערב איראן, והוסיפה כי לא התקבל הסבר לפיצוץ  מה שהגביר את חששות בקרב תושבי העיר.

הסוכנות האיראנית ציינה כי "קול הפיצוץ בעיר אסדבאד הרעיד את דלתות וחלונות הבתים, ואילץ אנשים לעזוב את בתיהם ולצאת למרחבים הציבוריים".

תמונה

האתר האיראני "Urgent News" דיווח על שמיעת פיצוצים עם אש נ"מ בערים סנאנדג', בירת מחוז כורדיסטן במערב איראן, ומחוז קרמנשה במערב המדינה.

עיתונאי האופוזיציה האיראני, סמאן רסולפור, אמר בציוץ דרך חשבונו הרשמי בטוויטר: "דיווחים על פיצוצים עזים בחלקים של קרמנשה וכורדיסטאן".

צייצנים איראנים רבים הפיצו גם מידע על התרחשות הפיצוצים המסתוריים הללו באזורים הנמצאים במערב המדינה, בעוד שמנכ"ל אתר החדשות "ידיעות דחופות" -”الاخبار العاجلة“, העיתונאי מוחמד רזא דנאי, הציג ארבע השערות למה שקרה כששמע את קולות הפיצוצים במערב איראן.

והוא הצהיר בפוסט בערוץ שלו ב"טלגרם", "עד כה הוצגו ארבע תיאוריות לקולות מהדקות האחרונות שהתרחשו במערב המדינה, דווקא באסדבאד שבמחוז המדן".

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות באיראן

הוא הוסיף כי ההשערה הראשונה היא שגורמים מפרים את העננים, ההשערה השנייה היא מתקפה צבאית על בסיסים טורקים בעיראק, וההשערה השלישית היא הפעלת מערכות ההגנה האווירית במערב איראן, בעוד שההשערה הרביעית היא מל"טים לא מזוהים שתקפו את המרחב האווירי האיראני.

אתרי החדשות של משמרות המהפכה האיראנים ציינו כי "קולות הפיצוצים שנשמעו בקרמנשה, סנאנדג' וחמאדן, מערב איראן, הם תוצאה של תרגיל רחב היקף של מערך ההגנה האווירית האיראני לבדיקת מערכות הגנה אוויריות חדשות שהצטרפו לאחרונה ל- ארסנל הנשק של הכוחות המזוינים האירניים".

האירועים יוצאי הדופן באים במסגרת המתיחות השוררת במקביל לניסיונות להחיות את הסכם הגרעין בין איראן למערב, שהגיע ככל הנראה למבוי סתום, בעוד שישראל נערכת כבר שנים לתקיפה צבאית על תכנית הגרעין של איראן, ובעבר חשף בנק מטרות בשטח איראן.

יש לציין כי על פי מפות אוויריות ציבוריות כל האזור בו נשמעו הפיצוצים התרוקן מתנועה אווירית אזרחית .

תמונה

כמו כן יש לציין כי בשעות האחרונות הסתיים הסבב השמיני של המשא ומתן בנושא הסכם הגרעין ומקורות בוינה #فيينا גילו כי חילוקי הדעות בנושאים רגישים לגבי תכנית הגרעין האיראני נשארו גדולים מאוד.