מסתיימת חפירת תעלת הגנה רחבה לאורך גבול סוריה-עיראק

ביום שישי אישר פיקוד דיביזיה 20 של צבא עיראק כי השלים את חפירת כל התעלה לאורך הגבול עם סוריה, במקביל לפיתוח תוכניות חדשות לאבטחת גדר הגבול.

מפקד הדיביזיה, תא"ל את'יר חמזה ג'סים, אמר: "התעלה המפרידה בין הגבולות הבינלאומיים של עיראק עם סוריה הושלמה במלואה בתוך גזרת דיביזיה  20 , בעומק שלושה מטרים ובגובה שלושה מטרים.

ג'סים הוסיף כי "מל"טים פועלים 24 שעות ביממה לאבטחת הגבולות, כמו גם מטוסי חיל האוויר מסיירים לאורך קו הגבול, ומספקים לדיביזיה מידע מפורט ומדויק המאפשר, במידת הצורך, פעולות מנע".

והוסיף, "לפי ההנחיות שהוציא הרמטכ"ל, הגבולות עם סוריה מאובטחים באמצעות מצלמות תרמיות וכן כלי טיס בלתי מאוישים, 24 שעות ביממה".

הוא המשיך, "על פי הסכמים בינלאומיים נקבע כי אבטחת הגבולות יתבצע על ידי משמר הגבול והצבא, למרחק של 10 עד 12 ק"מ (מגדר הגבול), כדי למנוע כל ניסיון לחדור לשטח עיראק מהצד הסורי, וכן לא לאפשר לאף מסתנן לצאת משטח עיראק לכיוון השטח הסורי".

הוא הדגיש כי הוגשו תוכניות חדשות שיבטיחו הגנה מתאימה באזור כורדיסטן ובאזורים השנויים במחלוקת, וכי קיים שיתוף פעולה בין שירותי הביטחון לסיכול כל התקפה או פעולה עויינת על מחוז ארביל או על סוריה.

ראוי לציין כי הרשויות העיראקיות מכריזות שוב ושוב על מעצרם של אנשים המנסים לחדור לשטח עיראק דרך הגבול הסורי.

بغداد تنتظر استعراضاً 'على مستوى غير مسبوق' في عيد القرن للجيش العراقي

קרדיט לתמונות: הרשתות העיראקיות