לסיכום שנת 2021: ירדן מסכלת מאות משלוחי סמים שהגיעו מסוריה

הצבא הירדני דיווח כי הוא סיכל 361 ניסיונות של הברחת סמים מסוריה לממלכה במהלך 2021, ותפס כמעט 15.5 מיליון כדורים נרקוטיים מסוגים שונים, כולל קפטגון וטרמדול, ויותר מ-16,000 אריזות של " חשיש נרקוטי" במשקל 760 ק"ג ו-2 ק"ג הרואין.

ירדן הודיעה על עלייה דרמטית בניסיונות הברחת סמים מסוריה, וציינה כי הדבר מהווה איום על הממלכה , על כל האזור ועל שאר העולם.

לפני יומיים סיכל הצבא הירדני ניסיון הברחת משלוח של כדורים נרקוטיים המוערך בכ-2.7 מיליון כדורי קפטגון, שנתפסו בתוך שתי משאיות הנושאות לוחיות רישוי זרות, הראשונה עמוסה בברזל והשנייה עמוסה בפירות במעבר הגבול ג'אבר – נציב שבמחוז דרעא שבדרום סוריה .

המשטר הסורי ,במטרה ליצור מראית עין , מפרסם מפעם לפעם על תפיסות של משלוחי סמים , כאילו מדובר במדינה רגילה השייכת למשפחת העמים , אך לאחרונה פורסם כי לאחר שכלכלת סוריה נהרסה במהלך יותר מ-10 שנות מלחמת אזרחים , למעשה מקור ההכנסה העיקרי של המשטר הפך ייצור והפצת סמים בכל העולם. גורמים מקצועים אף טענו כי ערך משלוחי הסמים שהמשטר הסורי ייצא מהמדינה במהלך שנת 2021 עבר את הסכם של 3.4 מיליארד דולר.

לשם השוואה יצוא ענף שמן הזית היה תחום הייצוא הגדול ביותר של סוריה במהלך השנה האחרונה והוא הסתכם ב-300 מיליון דולר בלבד.

אין ספק –  סוריה הפכה למדינה הגדולה בעולם בתחום ייצור ושיווק הסמים והיא מתחרה ,בלי הצלחה מרובה מדיי, עם רשתות ייצור והפצת הסמים של חיזבאללה הלבנוני ואיראן.

ממשלת ארה"ב , בהבינה את פוטנציאל הנזק לעולם כולם ממשלוחי הסמים האדירים היוצאים מפינה זאת של העולם כבר פנתה לממשלת ישראל לסייע לה במידע מודיעיני מתוך שטחי סוריה וללבנון על תעשיית הסמים הפורחת.