קצין רוסי: הניסיון הסורי עזר למודרניזציה של המפציצים האסטרטגיים שלנו

אתמול, יום חמישי, 13 בינואר, העריך קצין בצבא הרוסי כי הניסיון הסורי של חיל האוויר הרוסי סייע למודרניזציה של חווית הלחימה של מטוסי הקרב והמפציצים האסטרטגיים הרוסיים.

מפקד כוח התעופה האסטרטגי הרוסי, סרגיי קובילאש, הדגיש כי נעשית כל העת עבודה לשיפור ופיתוח טכנולוגיות ודרכים חדשות לשימוש בתעופה אסטרטגית, תוך התחשבות בהזדמנויות הזמינות, וציין כי כל המשימות הספציפיות והעתידיות יבוצעו טוב יותר, באופן מהיר יותר ומדויק יותר.

תוכנית המודרניזציה, לדברי הקצין הרוסי, כוללת הרבה חידושים שנועדו להגביר את יכולת הלחימה של כלי הטיס ואת יעילות השימוש בקבוצות קרב בכלל, בנוסף להחלפה מלאה של ציוד ומערכות בחדשים יותר, כלי נשק מתקדמים  תוך שימוש במנועים חדשים.

בשיחה עם העיתון, מסר מפקד חיל האוויר קובילאש כי נחיתתם והפעלתם של המפציצים ארוכי הטווח Tu-22M3 בבסיס חיל האוויר חמיימים בסוריה אישרו את הקריטריונים למידת יכולתם של מטוסים אלו להגיע ליעדיהם ברחבי הים התיכון ישירות מהמרחב האווירי של רוסיה.

הוא ציין כי "הנחיתה והפעלת המפציצים בבסיס חמיימים הוא אירוע חשוב לכשעצמו. מלכתחילה, צוותי הטיסה של כלי הטייס ארוכי הטווח שלטו בשימוש בשדה תעופה חדש, ושנית, זאת חוויה ייחודית של אינטראקציה עם הצי הרוסי לחיפוש מטרות ימיות בתנאי מצב אמיתיים, אישור הפרמטרים של טווח הגעה אל המטרות ע"י מטוסי (Tu-22M3) בכל אזור הים התיכון.

הוא הדגיש כי כיום מטוסי רוסיה טסים יותר ויותר, ומבצעים משימות נחיתה בשדות התעופה של מדינות זרות, כמו אינדונזיה, ונצואלה, דרום אפריקה, ניקרגואה וסוריה, והתעופה ארוכת הטווח פועלת כל העת להרחבת נוכחותינו בכל מקום.   

רוסיה התערבה צבאית בסוריה ב-2015, כאשר כוחות המשטר הסורי נאבקו לשמור על האדמות שבהן שלטו לנוכח התקדמות האופוזיציה הסורית.

תקיפות אוויריות ויועצים צבאיים סייעו לכוחותיו של אסד להשתלט מחדש על יותר ממחצית המדינה, והרגו אלפי אזרחים.

Russia's 'White Swan' bomber is breaking records - Asia Times

קרדיט לתמונה: אסיה טיימס