דו"ח מודיעיני: האלוף עלי ממלוק, מספר 3 במשטר אסד, הודח

אתר צרפתי חשף מידע שהוא תיאר כ"הדלפות ", לפיו משטר אסד סילק את ראש המשרד לביטחון לאומי, האלוף עלי ממלוק, שהדיווח כינה אותו "האיש החזק של משטר אסד", והעניק סמכויותיו לדמות אחרת שהמשטר כבר חודשים הכין להחלפתו.

האתר ציין כי מיעוט ההופעות בתקשורת והיעלמותו מהחזית הבינלאומית של סוריה, מוכיחים למעשה את נכונות הנאמר בהדלפות.

מטפל בנושאים רגישים ומורכבים

לפי הדו"ח שפרסם אתר המודיעין הצרפתי (Intelligence Online) , ממלוק היה במשך שנים האיש החזק ביותר של משטר אסד, במיוחד לאור טיפולו בנושאים רגישים ומורכבים יותר כגון נושא העסקאות והמשא ומתן עם הכורדים, ונושאים של פיוסים אזוריים ועולמיים, במיוחד בנוגע להחזרת סוריה לקהילה הבינלאומית ושיקום היחסים הבינלאומיים שלה, ויחסים אחרים.

הדיווח הוסיף כי למרות מעמדו הבכיר, ממלוכ נעדר מהזירה הציבורית כבר חודשים, ולא רק זאת, אלא שמשטר אסד החל להשתמש באישיות חדשה שהפכה ל"כוכב העולה" שלו, האלוף הצ'רקסי וראש שירות המודיעין הכללי – חוסאם לוקא – حسام لوقا, שנראה כי הוא לקח על עצמו את תפקידיו של ממלוכ.

הדבר צוין בבירור גם במהלך פורום המודיעין הערבי השני, בראשותו של עבאס כאמל, ראש המודיעין הכללי המצרי, אליו לא הוזמן עלי ממלוק, ולוקא תפס את מקומו בפרונט, למרות שממלוכ ידוע בשלל ביקוריו בקהיר.

הופעה אחרונה של ממלוכ

על פי הדיווח, הופעתו האחרונה של ממלוכ הייתה בספטמבר האחרון, אז נראה לאחרונה בפומבי בבגדד, ובאותה תקופה הוא ניהל את נושא הסכסוך בין ירדן למשטר אסד, למרות שמדובר בנושא שבו טיפל בחשאי עם עמיתיו באגף המודיעין הכללי הירדני, האלוף עדנאן אל-ג'ונדי, ולאחר מכן האלוף אחמד ​​חוסני, ומאז לא נראה , מה שמוכיח כי ממלוכ התרחק (או הורחק) מהזירה הציבורית לאחר מכן ונעלם מהעין.

"הכי מצער עבורו (ממלוכ) הוא ששר ההגנה הסורי עלי עבדאללה איוב, ואנשיו בשירות הביון הצבאי, קטפו את פירות התהילה של עבודתו במגעים עם הצד הירדני, כשנסעו לעמאן ב-19 בספטמבר כדי לסלול את הדרך לשיחת הטלפון הראשונה בין אסד למלך עבדאללה השני ב-3 באוקטובר.

נושא הכורדים, האינטרפול והנורמליזציה

נוכחותו של לוקא במקום ממלוכ בפורום המודיעין הערבי לא הייתה הדבר היחיד שמאשר את הקטנת סמכויותיו של האחרון והענקתן לראשון, לפי הדו"ח.

לוקא הפך למפקד של קווי החזית ואדון ההחלטה בעניין הפעילויות הקשורות למיליצית קסד הכורדית, שם הוא קיבל את הבכורה על המשא ומתן עם הכורדים בסוריה, וזהו אחד הנושאים הבולטים שהוביל ממלוכ קודם לכן, בו ייצג את משטר אסד כצד לשיחות בתיווך רוסיה.
הדיווח הצביע על כך שממלוכ לא היה מעורב בשום נושא או שיחות שהתקיימו לאחרונה, כמו נושא הנורמליזציה עם מדינות ערב, פיוס עם איחוד האמירויות, החזרת סוריה לאינטרפול ולליגה הערבית ונושאים נוספים.

מי אתה חוסאם לוקא?

חוסאם לוקה, ראש שירות הביון הכללי, שמוצאו מהעיירה חנאסר שבדרום חאלב, הוא הדמות הבולטת שהופיעה במקום לאחרונה, במיוחד לאחר פיקודו הישיר על נושא דרום סוריה. והובלת  תהליך הפיוס והמשא ומתן בעצמו, בנוסף להופעתו בפגישות רבות שהתקיימו בדרג הבינלאומי והערבי, כגון פורום המודיעין הערבי ופגישתו בין היתר עם ראש המודיעין הסעודי, רב-אלוף. חאלד אל-חומאידן, בשולי הפורום.

האלוף עלי ממלוכ:

עלי ממלוק

גם האלוף עלי ממלוכ יודע שהשלב הבא יהיה חיסולו הפיזי מאחר ואסד שואף תמיד להעלים עדים ישירים לפשעים נגד האנושות שהוא ומשטרו באמצעות פקודות ישירות, בצעו.

לכן זה רק טבעי כי האלוף ממלוכ הכין ,במהלך שנותיו בצמרת השלטון הסורי לצד אסד ומשפחתו , לא רק הון עתק שיבטיח את עתידו בכל מקום על פני כדור הארץ שם ירצה לסיים את חייו הרצחניים, אלא הכין גם תיק מסמכים שיכולים להוביל את אסד ואחיו מאהר אל עמוד התליה בבית המשפט הבין לאומי לפשעים נגד האנושות. אותן פוליסות ביטוח בדמות מסמכים מרשיעים בוודאי כבר נמצאים עמוק בכספות בנקים ברחבי העולם שיחשפו ברגע שיתברר ש"אבד הקשר" עם עלי ממלוכ. אסד יודע זאת לכן כרגע, הוא רק ניטרל את האלוף ממלוכ ממעמדו הציבורי, והצעדים הבאים כבר נבחנים.

לפחות עכשיו מרגיש האלוף עלי ממלוכ מה מרגיש נידון למוות הנמצא בדרכו לגרדום אך הוא עדיין חי ונושם!!

באבוד רשעים רינה?!