יחידה 1600 של חיזבאללה – פרטים

:יחידה 1600 של חיזבאללה, או בשמה השני – יחידת אלהאדי, לוקחת חלק בהברחות הסמים של הארגון, לצורך מימונו, ואחראית על חלק מייצור האמל״ח בחיזבאללה.

ביחידה המיוחדת של חיזבאללה נמצאים אנשים בעלי השכלה אקדמאית גבוהה בתחומי כימיה ומכניקה. בנוסף, ביחידה מעסיקים פרופסורים באוניברסיטאות.
לצורך ייצור האמל״ח, היחידה מתעסקת עם אמונים חנקנתי, תערובת קפטגון וסמים ושינויים בכלי נשק מתקדמים.
כל זאת בנוסף לפיתוח נשק שהוא מטרת העל של היחידה.

בחודש ספטמבר של שנת 2020 חשף ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, כי חיזבאללה ניסה להקים מפעל לייצור טילים מדויקים וחנ״ה (חומר נפץ הודף).
לאחר החשיפה התקשורתית, המפעל פורק ופעילותו הופסקה – על בנייתו של המפעל והפעילות בו הייתה אמונה יחידה 1600.
כיום, חיזבאללה מבצע את פעילות הסבת הטילים למדויקים בתוך סדנאות בלבנון.
במקביל, ישראל פועלת כנגד פרויקט הדיוק של חיזבאללה במסגרת המב״מ בסוריה ולא מאפשרת (במידת האפשר) מעבר של טילי M-600/רכיבי דיוק ללבנון.

בראש יחידה 1600 עומד חסן ע׳צן, המכונה אבו מהדי, במקור מהעיירה יונין שבבקאע, מעוז חיזבאללה.
בניגוד לתנאי הסף הדרושים ליחידות שעוסקות בייצור אמל״ח כמו יחידה 1600 – ע׳צן אינו מהנדס, מומחה כימי או טכני, אלא איש עסקים עם הון כספי גדול.
עפ״י דיווחים זרים, ע׳צן יצר רשת רחבה של קשרים עם אנשי עסקים, בעלי מפעלים וספקים אזרחיים – עבור אספקת חלקים וציוד החשובים לשימושי היחידה.
בנוסף, אבו מהדי מחזיק בשני בתים בעיירה חמדון, וילה בעיירה שהאביה שבדרום לבנון, מסעדה בדנמרק, נכס בסמוך למסגדים שיעים בעיראק וחשבון בנק בעל יתרה של שלושה מיליון דולרים בבנק Saderat האיראני.

The IDF's Humanitarian Aid Through the Years

קרדיט:  עולם החדשות בטלגרם    קרדיט לתמונה: צה"ל