מאכילים אותם קש: הייצוא האיראני לסוריה צמח ב-90% תוך פחות משנה

ראש לשכת המסחר האיראנית-סורית המשותפת, קיוואן כאשפי, אמר כי היקף יצוא הסחורות האיראני לסוריה רשם צמיחה של 90% ממרץ עד דצמבר של השנה שעברה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "ISNA". .

כאשפי הסביר כי במהלך תקופה זו ארצו ייצאה 160 מיליון דולר של סחורות איראניות לסוריה, וציין כי "נפח זה רשם צמיחה של 90 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז, באותה תקופה, יוצאו לסוריה 84 מיליון דולר של סחורות , ורוב הסחורות הללו כוללות מוצרי תעשיות, מזון ותרופות.

הוא הוסיף, "איראן הצליחה לייצא 35 מיליארד דולר של סחורות לאזורים שונים בעולם", וציין כי סוריה תופסת את "המקום ה-21 בעולם מבין המדינות היעד לייצוא סחורות איראניות ".

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

משלחות "כלכליות" איראניות

שר הכלכלה והסחר פנים בממשלת סוריה, סאמר אל-חליל, הודיע ​​על ההסכם להקמת אזור סחר חופשי משותף עם איראן, שבו לא יוטלו מכסים על חלק מהמוצרים.

אל-חליל אמר כי "ההתמקדות הייתה בהגדלת היקף חילופי הסחר, התגברות על כל המכשול העומד בפני חילופי מוצרים בין שתי המדינות, כך שתהיה חלקה ומהירה, והגברת אמצעי התחבורה בשני הכיוונים, בתחום התחבורה הימית, היבשתית והאווירית, תוך דגש על מהירות הובלת הסחורות בין שתי המדינות", כך דיווח העיתון הסורי המקורב למשטר – "אל-וטן".

משלחת כלכלית איראנית, בראשות שר השיכון והתשתיות רוסתם קאסמי , הגיעה לדמשק, שלשום, יום שלישי, במטרה "לדון בדרכים לפיתוח שיתוף פעולה כלכלי דו-צדדי" ו"פרויקט קישור הרכבת בין איראן, עיראק וסוריה."

לאחר פגישתו עם שר החוץ הסורי,  פייסל מיקדד, אמר קאסמי, "דנו בסוגיית קישור הרכבת בין איראן לעיראק משם לסוריה, אבל העניין הזה ייקח זמן כי יש כמה בעיות עם תשתית הרכבת בסוריה". 

קאסמי נפגש גם עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד ודן עמו, לפי סוכנות הידיעות SANA, "בחשיבות של הקמת פרויקטים חדשים שיביאו תועלת אסטרטגית הן לסוריה והן לאיראן וקישור בין המגזרים העסקיים של שתי המדינות".