האו"ם חושף מספרים מזעזעים: 90% מהסורים עניים

9 מיליון סורים מתוך כ-22 מיליון חיים באזורים שאינם בשליטת המשטר

90% מהאנשים חיים בעוני, 60% מהם סובלים מחוסר ביטחון תזונתי, בנוסף ל-7.78 מיליון איש שאין להם גישה לרופא או למתקנים הרפואיים לפי הסטנדרטים המינימליים המקובלים בעולם. הנתונים מציגים בצורה מושלמת את מה שקורה בסוריה .

גוטרש הגיש למועצת הביטחון בסוף החודש שעבר דו"ח בן 19 עמודים, במטרה לתמוך בהארכת החלטה 2585 על הארכת פעילות מנגנוני הסיוע ההומניטרי מעבר לגבול ב-6 חודשים נוספים, שאושרה למעשה ביום שלישי.

יותר מ-5 מיליון אנשים זקוקים לסיוע

בכיר האו"ם גם הפתיע את כל הנוכחים כשגילה כי כ-9 מיליון סורים מתוך כ-22 מיליון חיים באזורים שאינם בשליטת המשטר, כולל 5.6 מיליון הנזקקים לסיוע הומניטרי, לפי דו"ח של העיתון אשרק אלאוסט.

האנליסט הכלכלי הסורי וואאל חמאד, המנהל האזורי של ICM, אמר ל-Al Arabiya.net כי המצב הכלכלי בסוריה הוא קטסטרופלי.

הוא ציין כי למרות המחסור במספרים נכונים ובאינדיקטורים כלכליים רשמיים, הסטטיסטיקה והדוחות הקיימים מצביעים על כך שהפסד הכלכלה הסורית במהלך שנות המלחמה הסתכם ביותר מ-442 מיליארד דולר (לפי ESCWA), והדגיש כי חלק גדול ממנו היה חלקו של התוצר המקומי הגולמי, שכן האחרון איבד כמעט 54% מהרמה בה היה ב-2010.

הוא גם ציין כי יותר מ-90% מהמשפחות הסוריות הפכו לתלויות בכסף של גולים, שהמשטר הפך לתלוי בהם במידה רבה, על רקע המחסור במטבע החוץ במדינה.

הוא גם ציין כי לאור המספרים הקטסטרופליים הללו, המצב הכלכלי נותר קשור קשר הדוק להתפתחויות פוליטיות.

הוא הדגיש כי המצב הנוכחי אינו מבשר טובות, במיוחד מאחר שהלירה הסורית עומדת בפני לחצים נוספים.

מזה שנים סובלת המדינה מכמה משברים, בהם דלק, אנרגיה ולחם, בנוסף לקריסת הלירה, שהשפיעה באופן קשה ביותר על כל היבטי החיים בה.

אזרח סורי נושא לחם למשפחתו בדיר אזור שבסוריה

קרדיט לתמונה: רשת אלערביה