הלך הזרזיר אצל העורב: אבו מאזן יגיע בקרוב לבקר את אסד בדמשק

מזכיר הוועד המרכזי של תנועת "פתח", ג'יבריל רג'וב, הודיע ​​אתמול בערב, יום שני, על ביקור שיערך הנשיא הפלסטיני אבו מאזן בסוריה.

במהלך מסיבת עיתונאים בבירה דמשק אמר רג'וב כי "ביקורו בדמשק והמשלחת הנלווית יהוו התחלה אמתית לגיבוש המצב של הפלסטינים לאור ההסלמה חסרת התקדים של הכיבוש הישראלי לסיום הסוגיה הפלסטינית", כך מסרה סוכנות הידיעות הסורית הרישמית, SANA.

רג'וב דיווח על "ביקור קרוב של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (מנהיג תנועת הפתח) בסוריה".

בערב ה-6 בינואר הגיעה לדמשק משלחת של תנועת "פתח" בראשות רג'וב וחברי הוועד המרכזי של התנועה, רווי פתוח, סמיר ריפאי ואחמד הלס.

ביום ראשון העביר רג'וב לשר החוץ הסורי, פייסל מיקדד , מכתב המיועד לבשאר אל-אסד מהנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס.

רג'וב בירך  את משטר אסד  על מה שכינה "הניצחונות שהוא השיג", וקרא  להסרת הסנקציות המערביות  שהוטלו על המשטר.

סוכנות הידיעות – "סאנא" לא חשפה את תוכן המסר שהעבירה המשלחת הפלסטינית לנשיא הסורי, אך חבר הוועד המרכזי של תנועת "פתח", אחמד הלס, אמר לעיתון המקורב למשטר "אל-וטן", כי המסר. כולל אישור לרצונה של ההנהגה הפלסטינית לחזק את היחסים בין  הרשות הפלסטינית ומשטר  אסד.

תנועת "פתח" שמרה על קשריה עם המשטר בשנים האחרונות, ומחמוד עבאס, בהצהרות קודמות, תמך בהחזרת משטר אסד לליגה הערבית .

מאז יולי האחרון התגברו המהלכים של מדינות ערב לנרמל את יחסיהן עם משטר אסד, באמצעות פגישות, הסכמים והבנות כלכליות, במיוחד עם ירדן , איחוד האמירויות , מצרים ואלג'יריה.

התפתחות הנורמליזציה הערבית עם משטר אסד תעמוד בפני מבחן קשה במרץ הקרוב, כאשר הפסגה הערבית תתקיים באלג'יריה , שם יש "סכסוך ערבי" מוצהר בנוגע להסרת השעיית החברות של סוריה בליגה.

יש לזכור שהנשיא אסד הרג יותר פלשתינים מאחר כל אוייב מוצהר אחר במהלך ההיסטוריה הקצרה של העם הזה.

קרדיט: סוריה טי וי